Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.08.2010 18:51 - 184. Мостове през времето - 1
Автор: razkazvachka Категория: Изкуство   
Прочетен: 6977 Коментари: 29 Гласове:
28

Последна промяна: 30.12.2010 05:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

 Вместо мото: един зов за помощ - непростимо е при развитието на съвременната наука и технологии, едно дете да умира, заради липса на... пари...
 

 http://daimyo.blog.bg/politika/2010/08/18/pomognete-na-4-godishno-dete-da-jivee.593030



 

Трябва да съм била в пети клас или около 12-годишна. Вървях по най-краткия път към къщи в ранния следобед, облечена в светло-синя блуза и морскосиня пола.

Срещу мен се зададоха група младежи, които се смееха и шегуваха по още недостъпен за опита ми и плашещ някак си начин.
Направих се на невидима: светлосиньото около мен се сля с цветовете на късната пролет, вървях тихо, без да поглеждам лица - минах през средата на групата като пътечка от слънчев въздух, удивена от това, че магията проработи. Те се разделиха, без да знаят защо и ме пропуснаха. Изобщо не ме видяха. А за мен останаха само като силуети и гласове.
Сякаш световете бяха преминали един през друг по невидими траектории. 

image
   

Странно е как от време на време - и вече по-често - попадам на видими пътеки по същите улици, където преди ги е нямало. И там намирам хора, с които сме се разминавали през световете по улиците на един и същи град.
Машината на времето - плетачката на дантели връзва изящни възли за всяка човешка среща, а после подхваща дантелата и я тръсва, а диплите се разместват по неописуем начин.

image
 

От цикъла "Машината на времето"





Тагове:   мостове,


Гласувай:
28



1. ronya - уж живеем в едно време,
18.08.2010 19:11
ама дали е твоето или моето... ;)))
Будистите казват, че имаш кармична обвързаност дори с човека, който случайно те блъсва с рамо по пътя си. С тези, които не виждаш, просто нямаш. Ама то и това е една дантелена история....
Пък някъде четох, че времето не било линейно, ами скачало от момент в момент... та оттогава като искам приключения - скачам ;)))
цитирай
2. razkazvachka - Неее, всички сме едновременно на различни планети:)))) Гледай каква песничка изкопах!
18.08.2010 19:14
ronya написа:
ама дали е твоето или моето... ;)))
Будистите казват, че имаш кармична обвързаност дори с човека, който случайно те блъсва с рамо по пътя си. С тези, които не виждаш, просто нямаш. Ама то и това е една дантелена история....
Пък някъде четох, че времето не било линейно, ами скачало от момент в момент... та оттогава като искам приключения - скачам ;)))

цитирай
3. miaa - Няма случайни срещи, има предст...
18.08.2010 19:38
Няма случайни срещи, има предстоящи и красиви мигове:)
Нашите мисли, желания, са свързани с невидимите всемирни пътеки!
Чудесно есе Приказно момиче:)
цитирай
4. martiniki - плетачката на дантели - nawq mi asociacii
18.08.2010 19:48


"Нека другите се оплакват, че времената са лоши. Аз се оплаквам, че те са жалки, защото им липсва страст. Мислите на хората са тънки и крехки подобно на дантели, а те самите - достойни за съжаление като плетачки на дантели. Помислите на техните сърца са прекалено жалки, за да бъдат греховни. При някой червей евентуално би могло да се сметне за грях да има такива мисли, но не и при човека, създаден по подобие на Бога. Техните щения са инертни и безметежни, техните страсти - сънливи. Тези дребни душици изпълняват задълженията си, но подобно на евреите си позволяват да поорежат малко монетата. Те са на мнение, че дори Бог да води точна сметка, човек винаги ще може да се измъкне, ако Го поизлъже малко. Пфуй, не ги е срам! Затова душата ми винаги се обръща назад към Стария завет и Шекспир. Там можеш да почувстваш, че говорят хора. Там мразят, там обичат, убиват врага, проклинат потомството си през всички грядущи поколения, там вършат грехове."

Сьорен Киркегор/1843г

имаше сякаш и стихотворение за плетачките на дантели, чие беше

цитирай
5. eleonoraknyazheva - Дала си нов
18.08.2010 20:16
живот на "плетачките на дантели". Интересно, на места дори поетично.:) И на мен понякога ми се струва, че съм вплетена в някаква дантела.;)) Само да не е паяжина..;)))
Браво за хрумката.:))
цитирай
6. katan - Случвало ми се ...
18.08.2010 20:53
Да стана невидима, все едно някой ми слага шапка-невидимка ...
Мостове през времето?!
Живеем ли наистина на различни планети?!
Плетачката на дантели - машината на времето така размества диплите, че ...
Очаквам част 2-ра:).
Хубава вечер!
цитирай
7. bigbrother2 - Песничката е супер!
18.08.2010 21:12
Дори я бях забравил. Само в българия има 7-8 милиона планети, от хубави по-хубави..
цитирай
8. gkowachew - Много добра импресия!
18.08.2010 21:33
:)))
цитирай
9. mrazekoff - Малко извън основната тема,
18.08.2010 21:41
но във връзка с клипа.
Прекрасна песен, която ме връща назад във времето!
Иначе мостовете ги има , ние постоянно се свързваме и разделяме, като в един омагьосан кръг и понякога ни се струва ,че това което виждаме сега сме го срещали и преди (Дежа вю)......
И така си вървим през годините и можеби и през животите си..... можеби!!!!
Поздравления!!!!!
Желая ти всичко най-добро!!!
цитирай
10. razkazvachka - Привет и на тебе, Миаа! Щеше да е приказка - някой ден ще стане - сега само споделям настроение:))))
18.08.2010 21:53
miaa написа:
Няма случайни срещи, има предстоящи и красиви мигове:)
Нашите мисли, желания, са свързани с невидимите всемирни пътеки!
Чудесно есе Приказно момиче:)

цитирай
11. razkazvachka - Мислех си за една източна приказка, а по-късно - за един текст - НФ - от руски автор - забравила съм точно кой...
18.08.2010 21:57
martiniki написа:


"Нека другите се оплакват, че времената са лоши. Аз се оплаквам, че те са жалки, защото им липсва страст. Мислите на хората са тънки и крехки подобно на дантели, а те самите - достойни за съжаление като плетачки на дантели. Помислите на техните сърца са прекалено жалки, за да бъдат греховни. При някой червей евентуално би могло да се сметне за грях да има такива мисли, но не и при човека, създаден по подобие на Бога. Техните щения са инертни и безметежни, техните страсти - сънливи. Тези дребни душици изпълняват задълженията си, но подобно на евреите си позволяват да поорежат малко монетата. Те са на мнение, че дори Бог да води точна сметка, човек винаги ще може да се измъкне, ако Го поизлъже малко. Пфуй, не ги е срам! Затова душата ми винаги се обръща назад към Стария завет и Шекспир. Там можеш да почувстваш, че говорят хора. Там мразят, там обичат, убиват врага, проклинат потомството си през всички грядущи поколения, там вършат грехове."

Сьорен Киркегор/1843г

имаше сякаш и стихотворение за плетачките на дантели, чие беше



Това е точно от вида - Мойрите, които предат нишката на живота - а плетачката е друго ниво - тя ги вплита... Има и такъв тайнопис - с възли, а също Агата Кристи използва кода на плетката в един червен шал...
цитирай
12. razkazvachka - Паяжина... по нашите мерки! Нали знаеш - здравината на паяжината се смята за непостижима... Пък и нали всички сме пайчета из мрежовите вселени:)))
18.08.2010 21:58
eleonoraknyazheva написа:
живот на "плетачките на дантели". Интересно, на места дори поетично.:) И на мен понякога ми се струва, че съм вплетена в някаква дантела.;)) Само да не е паяжина..;)))
Браво за хрумката.:))

цитирай
13. razkazvachka - Песента - от детските ми години - Джани Моранди беше любимец на колежките на майка ми:)))
18.08.2010 21:59
alav написа:
А нали всеки от нас е цяла отделна вселена.

цитирай
14. razkazvachka - Пак си ми влязла в телепатичното поле:))) Именно - втората част е интересната, защото някой има рожден ден утре и трябваше да хвана един недописан текст и да г
18.08.2010 22:00
katan написа:
Да стана невидима, все едно някой ми слага шапка-невидимка ...
Мостове през времето?!
Живеем ли наистина на различни планети?!
Плетачката на дантели - машината на времето така размества диплите, че ...
Очаквам част 2-ра:).
Хубава вечер!

цитирай
15. razkazvachka - И аз - ама миналата седмица майка ми ми се караше, сякаш бях второлаче и изведнъж се сетих...
18.08.2010 22:01
bigbrother2 написа:
Дори я бях забравил. Само в българия има 7-8 милиона планети, от хубави по-хубави..

цитирай
16. анонимен - Лелей колко абстрактно.
18.08.2010 22:02
Нищо не разбрах. То при мене е лесно.
цитирай
17. razkazvachka - Ааа неее! Това е артилерийска подготовка на терен - след малко пускам текста...
18.08.2010 22:02
gkowachew написа:
:)))

цитирай
18. razkazvachka - Всичкото писане е само заради песничката:))) Но, всъщност разказвам един съвсем ясен спомен...
18.08.2010 22:05
mrazekoff написа:
но във връзка с клипа.
Прекрасна песен, която ме връща назад във времето!
Иначе мостовете ги има , ние постоянно се свързваме и разделяме, като в един омагьосан кръг и понякога ни се струва ,че това което виждаме сега сме го срещали и преди (Дежа вю)......
И така си вървим през годините и можеби и през животите си..... можеби!!!!
Поздравления!!!!!
Желая ти всичко най-добро!!!



Действието се развива пред входа на един от старите тютюневи складове в Пловдив и ми се е запечатало в съзнанието.
И сега ме "лупна" по главата като по-голямата сестра на ябълката на Нютон:)))
Ами така става... - е, не е истина, отивам да пиша наука! Ще разправям по-късно...
цитирай
19. razkazvachka - Това е само края на едно писание, което бях започнала преди десетина години, но сега ми се удаде конкретен повод да довърша:)))
18.08.2010 22:09
kushel написа:
Нищо не разбрах. То при мене е лесно.


Май взех да гледам на тоя блог като на тефтер с чернови:)))) Май вече съм нахълтала дълбоко из едни заглавия, дето ги влача от години и не мога да ги побутна...
цитирай
20. hel - Ей, вчера си умувах как се ставаше ...
18.08.2010 22:34
Ей, вчера си умувах как се ставаше невидим - повишаваш честотите на трептенето си и хоп - изчезваш за околните. Кеф! И отиваш в друго време или на друго място! Без билет. Скок-подскок.
:))
цитирай
21. gkowachew - Позволявам си една шега:
18.08.2010 22:40
На времето Ив Монтан беше посъветвал Адриано Челентано да не пее във филмите, в които участва...Челентано не го послуша...И си остана само певец...:)))
цитирай
22. razkazvachka - :)))) Знаех си, че има още някой от старата тайфа:)))) Ама, Хел, все по-трудно ми е -
18.08.2010 22:47
hel написа:
Ей, вчера си умувах как се ставаше невидим - повишаваш честотите на трептенето си и хоп - изчезваш за околните. Кеф! И отиваш в друго време или на друго място! Без билет. Скок-подскок.
:))



особено откакто се маскирах на блондинка - първо не ме виждаха, а днес излязох за малко из махалата - и оооопс, всички ме разпознаха... Май вече съм видима за допълнителните измерения... Лелееее - и нема лабаво - не можеш да се скатаеш от работа:)))
цитирай
23. stela50 - Няма нищо случайно ,Шехерезада...
18.08.2010 23:05
Сигурна съм ,че сме се срещали на невидими улици или една от нас е била невидима...не зная вече ,както ги нижеш красиво и с много тънко чувство за хумор ,
понякога имам чувството ,че присъствам в разказите...
Поздрави !
цитирай
24. razkazvachka - Специално за тебе е следващия текст към любимата ти песен на Челентано:)))
18.08.2010 23:06
gkowachew написа:
На времето Ив Монтан беше посъветвал Адриано Челентано да не пее във филмите, в които участва...Челентано не го послуша...И си остана само певец...:)))


А ей тука - ами изкопах песента, а после - някакъв спомен, а после - спомних си неща, които мислех, че не са били в моя живот, ей сега се свестявам от шока... Невероятно е какво имам на склад в паметта - и е бистро...
Джани Моранди - не му бях чувала името от първи клас - беше любимец на колежките на майка ми от печатницата в Пловдив - имах някъде снимка от една манифестация - събираха се пред Сточна гара - с онези старомодни кокове - не е истина! Песента е нещо като закачалчица - тоя път май съм хванала кит... Паметта, която работи напред и назад:))) На древните ми снимки баща ми ме е снимал много често с цвят от тиква в ръката. Днес сутринта станах да полея здравеца и тиквите в двора - сега знам защо - тиквата бе нацъфтяла в жегата и ухаеше... Това само по себе си не е кой знае какво, но уханието на цвят от тиква е въдица за паметта...

Само певец - хехехе! Ама Челентано!
цитирай
25. razkazvachka - Тук съзнателно съм изпуснала фактологията - но действието се развива в малката уличка - убий ме, не мога да се сетя за името й -
18.08.2010 23:26
stela50 написа:
Сигурна съм ,че сме се срещали на невидими улици или една от нас е била невидима...не зная вече ,както ги нижеш красиво и с много тънко чувство за хумор ,
понякога имам чувството ,че присъствам в разказите...
Поздрави !



скоро бях там и не отидох да погледна - Цар Асен ІІ мисля от площада в центъра на Пловдив диагонално към спирка "Байкал" - уф, сега не знам как се казва - вече минавам само с кола между тунела и Сточна гара - там някъде... Не може да не сме си пресичали пътеките - но са били в различни измерения - странното е, че като вървиш из града като турист с външни хора - не става нищо - хора, къщи, салтанати:) Когато, обаче, срещнеш поне един човек от детството си - светът става... невероятен, неописуем, невъзможен... ти си в центъра на кристално кълбо, кръстопът на светове... И няма място за плач по изгубени неща, защото те са всичките около теб... Страхотно е... Не се връщаш, защото никога не си си тръгвал, дори да си забравил временно това...
цитирай
26. zahariada - Хайде приятелко...
18.08.2010 23:42
...да направим едно добро...
http://daimyo.blog.bg/politika/2010/08/18/pomognete-na-4-godishno-dete-da-jivee.593030
цитирай
27. razkazvachka - Да! Пускам го - лично, а утре из другите пространства...
18.08.2010 23:51
zahariada написа:
...да направим едно добро...
http://daimyo.blog.bg/politika/2010/08/18/pomognete-na-4-godishno-dete-da-jivee.593030

цитирай
28. osi4kata - ти си плетачка на дантели :)
19.08.2010 00:08
също
цитирай
29. razkazvachka - Привет, колежке! :)))
19.08.2010 00:11
osi4kata написа:
също

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: razkazvachka
Категория: Изкуство
Прочетен: 1841234
Постинги: 291
Коментари: 7478
Гласове: 22446
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930