Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.04.2011 22:27 - Икебана
Автор: razkazvachka Категория: Изкуство   
Прочетен: 29138 Коментари: 60 Гласове:
78

Последна промяна: 06.04.2011 08:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image



Невлюбена,
стресирана,
              настръхнала;
потисната и
              прашночерна
ранена и ранима
              от змийски вятър
пролет някаква
             с
усещане за край
                             на края на света.

Под сивото
             напират мисли,
спомени за песен
             и шум от дъжд;
напъпват и разлистват,
             ревниво пазени от тръните
невероятно бели цветове.


Когато някой светъл ден
изгрее в синьо,
подрежда древната ни памет икебана:
преплетено усещане за край
с усещането за начало.



 


 











Гласувай:
78



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tili - От което разбирам, че джанките в македонско са цъфнали:)))
05.04.2011 22:37
Майтап, бе Уилли;-) Тук измрехме от студ! Ник'ви усещания, освен за режещ вятър и хапливо слънце. Ама пролетната тъжовна меланхолия си върви...
цитирай
2. razkazvachka - Бадеми-кайсии-сливки-джанки-трънкосливки, нарциси и праскови - цъфтят та пушек се вдига и пчелички бръмчат из тях.
05.04.2011 22:39
tili написа:
Майтап, бе Уилли;-) Тук измрехме от студ! Ник'ви усещания, освен за режещ вятър и хапливо слънце. Ама пролетната тъжовна меланхолия си върви...

цитирай
3. priqtel12 - Макар и ветровита и дъждовна,
05.04.2011 22:48
пролетта настъпва и дай боже икебаната да е подредена с усещане за начало и светлина.
цитирай
4. aqualia - Поздрави,Разказвачице! Разцъфтяват...
05.04.2011 22:50
Разцъфтяват всички, даже и неугледните тревички... кръговратно! И тук застудя, уви!
А любовта предстои, само да има още малко топлинка и ще видим усмивката и!
цитирай
5. razkazvachka - Най-много ме кефи
05.04.2011 22:53
светлината!
Макар че се виждат всички боклуци, които се веят по полето и с които е пълна Струма. Какъв народ сме - отчайваща е гледката на запролетяването - гнусна земя и прекрасно-опасно небе.
цитирай
6. razkazvachka - Нещо ми се сбърка начина на качване на снимки - имам тука тръни всякакви и цветенца -
05.04.2011 22:55
aqualia написа:
Разцъфтяват всички, даже и неугледните тревички... кръговратно! И тук застудя, уви!
А любовта предстои, само да има още малко топлинка и ще видим усмивката и!


но тази мостра стига засега, докато започна пак
да разправям приказки:)))))
цитирай
7. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Шехерезада!:)
05.04.2011 22:55
Разказче, твоята пролет ме грабна. Шехерезадна и истинска, с усещане за безкрай. С виеща се до небето икебана на фантастична спирала...

"напъпват и разлистват,
ревниво пазени от тръните
невероятно бели цветове."

А това дърво на живота е вълшебно... Поздрави!:)

цитирай
8. razkazvachka - Привет! Опитвам се да се измъкна и аз от тръните - имам си план за приказки, а се мотая
05.04.2011 23:00
[quote=malchaniaotnadejda7]Разказче, твоята пролет ме грабна. Шехерезадна и истинска, с усещане за безкрай. С виеща се до небето икебана на фантастична спирала...

"напъпват и разлистват,
ревниво пазени от тръните
невероятно бели цветове."

А твоето дърво на живота е вълшебно.. Поздрави!:)

[/quot

и спя през всичкото време, когато не работя.... Домашните таласъми се възмутиха и цяла нощ се разхождат по тавана:)))))
цитирай
9. kleopatrasv - Поздрави за уловения миг с фотоо...
05.04.2011 23:10
Поздрави за уловения миг с фотообектива и се надявам да покажеш и другите снимки. Стихчето е разцъфнало и то, хареса ми!
цитирай
10. razkazvachka - Привет, Клео! Благодаря за оценката - времето нещо започна да намалява:))))
05.04.2011 23:11
kleopatrasv написа:
Поздрави за уловения миг с фотообектива и се надявам да покажеш и другите снимки. Стихчето е разцъфнало и то, хареса ми!

цитирай
11. kometapg - Много ми хареса твоята икебана и ...
06.04.2011 00:21
Много ми хареса твоята икебана и цялата тази нежност в бяло! Поздрави!:)
цитирай
12. sande - Докато си почиваш си написала предговор към нахлуващата Пролет ...
06.04.2011 07:23
Аз се възхищавам на тревата. Толкова е слаба, най-слабото и безпомощно същество на света. Всеки може да го стъпче или да го изкорени.
И толкова силна! Побеждава всичко и всички. Пуска корени в скалите.
Властелин на всичко. Трева. Всемогъща.
цитирай
13. martiniki - синхронно:)
06.04.2011 08:06
като слънч(ев)огледа приветствам бялото начало, всичко цъфти и се раззеленява, да се хванем за тревичката
цитирай
14. razkazvachka - Благодаря ти за четенето:)))))
06.04.2011 08:17
kometapg написа:
Много ми хареса твоята икебана и цялата тази нежност в бяло! Поздрави!:)

цитирай
15. razkazvachka - Здрасти Хелън! Нали с теб сме от една възрастова група марсианци:))))
06.04.2011 08:18
babaelenica написа:
"Невлюбена, стресирана, настръхнала; потисната и прашночерна, ранена и ранима от змийски вятър, пролет някаква с усещане за край, на края на света. "

От възрастта ли, от опита ли, но мен ме хващат озъбените думи. Веселите птички и прелестни цветенца оставям на розовогледите.
Това е нашата днешна пролет, такава, каквато тя всъщност е. В движението напред и нагоре се завихряме и ускорителят улавя безкрая на края с оголените зъби и зейналите рани, дори и вятърът просъсква там, завърта се пространството в безспирен кръговрат, до синьото чак.




Благодаря за четенето и компрехеншъна!
цитирай
16. razkazvachka - Добре че е тревата - пробива прахоляка! Поздрави, Санде!
06.04.2011 08:19
sande написа:
Аз се възхищавам на тревата. Толкова е слаба, най-слабото и безпомощно същество на света. Всеки може да го стъпче или да го изкорени.
И толкова силна! Побеждава всичко и всички. Пуска корени в скалите.
Властелин на всичко. Трева. Всемогъща.

цитирай
17. razkazvachka - Добро утро, Марта! Къто докопам другия комп ще пусна снимките с тревата.
06.04.2011 08:21
martiniki написа:
като слънч(ев)огледа приветствам бялото начало, всичко цъфти и се раззеленява, да се хванем за тревичката

цитирай
18. razkazvachka - Разбира се - у нас сме си - това си е БГ и е красиво въпреки нашенските навици да си изхвърляме боклуците навсякъде.
06.04.2011 08:22
анонимен написа:
Никаква Македония.В България сме и тук си е красиво.Стига меланхолия.


Каква меланхолия - направо си е да хванеш метлата и да почистиш наред.
цитирай
19. megg - Усещане за край и мечта за ново начало!
06.04.2011 08:47
Събрани в пресечната точка на едно дърво, между тръните и все още голите клони - сияние на белота и безкрай на едно небе!
Много е хубава твоята пролет, Сладкодумке!
Поздрав! :)
цитирай
20. martiniki - Тон за пролет
06.04.2011 08:56
Разлистил ми се един живот-
рошав, опак и истеричен,
та хич не ми е до пролет,
до нарциси и кокичета,
до песни и до примигване
пред слънчеви затъмнения,
до пухкави евфемизми
на делнични раздразнения...
Нервите ми- озъбени,
усмивката ми- опъната.
Птиците ми от зимата още
са пирбрани и сгънати.
И ми е да се скрия,
хич да не ме знаят
разните му зюмбюли,
иглики и минзухари...
Да си ушия юрта,
северно да сияя,
да отседна крайпътно
в някое чисто мълчание...
А тая хукнала пролет
без грам възпитание
ми събаря стените
и ми обръща внимание.
Птиците ми разгъва
и ми къса пердетата,
разобличава ме, че съм лъгала,
че не обичам лалета...
Добре де, ей ги- изпръхват
на слънце очите ми влажни
и това на лицето ми в ъгъла
на усмивка прилича даже...
Ще му сложа два- три гребена,
ще го вчесам... Няма отърване,
видяло се е. За пролет време е...
Тръгвай, Рошльо, да пролетуваме!

Стефка Петкова
indi.blog.bg
цитирай
21. razkazvachka - Здравей, Мег! Ами не се виждат добре тръните - пък и аз май на тая снимка ги държа с лявата ръка да не ми се пречкат:))))
06.04.2011 09:08
megg написа:
Събрани в пресечната точка на едно дърво, между тръните и все още голите клони - сияние на белота и безкрай на едно небе!
Много е хубава твоята пролет, Сладкодумке!
Поздрав! :)

цитирай
22. razkazvachka - Разлистил ми се един живот- ро...
06.04.2011 09:10
[quote=martiniki]Разлистил ми се един живот-
рошав, опак и истеричен,
та хич не ми е до пролет,
до нарциси и кокичета,
до песни и до примигване...

Това е - много точно стихо - благодаря за подсказката:))))

Не го обичам тоя април - единственото му хубаво нещо е, че след него иде май.

цитирай
23. ckarlet - В очакване съм всички дръвчета да ...
06.04.2011 09:38
В очакване съм всички дръвчета да окичат новата си премяна, Razkazvachka!
Хубаво усещане за ново начало!
цитирай
24. razkazvachka - Няма да е лесно:))))
06.04.2011 09:47
ckarlet написа:
В очакване съм всички дръвчета да окичат новата си премяна, Razkazvachka!
Хубаво усещане за ново начало!

цитирай
25. vostroto - :)Разказвачке
06.04.2011 09:58
Интересно, и философско определение с доста истини за пролет, настъпваща пролет в България:). Има доста за почистване, и буквално и образно казано...Аз пък изглежда съм от розовомислещите, и виждам повече разцъфващите, и чуруликащите неща...:))
Поздрави!:)
цитирай
26. razkazvachka - Мисля си отдавна - да снимам другото - пустото, затлаченото, прашното - слизам от колата и тръгвам да снимам теменужки и коприва -
06.04.2011 10:02
vostroto написа:
Интересно, и философско определение с доста истини за пролет, настъпваща пролет в България:). Има доста за почистване, и буквално и образно казано...Аз пък изглежда съм от розовомислещите, и виждам повече разцъфващите, и чуруликащите неща...:))
Поздрави!:)


Някой ден ще ме хване спортната злоба и ще ги наснимам - много по-трудно е да снимаш красиво...
цитирай
27. panazea - Пролет
06.04.2011 10:42
Животът побеждава сивотата ,
вятърът отвява облаците черни
и все по-хубава е синевата ,
и все по-нежни трепетите в сърцата !
С обич , Пан !
цитирай
28. henzelski - Вариация
06.04.2011 10:51
на единственото петстишие тук:

В усещането за начало
с преплетено усещане за край
денят ми преминава вяло...
Ще вдигам гълъбите май!

Когато аз изгрявам в синьо,
залязваш с бялата си свежест.
Защот' си гадже и пол'вина,
особено кат' ми се плезиш!
;)))
цитирай
29. razkazvachka - ...с очакване за младо лято !
06.04.2011 11:05
panazea написа:
Животът побеждава сивотата ,
вятърът отвява облаците черни
и все по-хубава е синевата ,
и все по-нежни трепетите в сърцата !
С обич , Пан !



с обич за тебе, Пан!
цитирай
30. gkowachew - Чудесно...
06.04.2011 11:07
А финалът ме впечатли! Поздравления!
цитирай
31. razkazvachka - Пермутация на вариацията
06.04.2011 11:08
henzelski написа:
на единственото петстишие тук:

В усещането за начало
с преплетено усещане за край
денят ми преминава вяло...
Ще вдигам гълъбите май!

Когато аз изгрявам в синьо,
залязваш с бялата си свежест.
Защот' си гадже и пол'вина,
особено кат' ми се плезиш!
;)))


И няма нищо общо някаква си пролет
с отбръмчването в синьото.
До петия ред няма да стигна -
оплез!
цитирай
32. razkazvachka - Благодаря, благодаря! Ами то финалът е цялата работа - другото е да не съм валат
06.04.2011 11:15
gkowachew написа:
А финалът ме впечатли! Поздравления!


щото не съм на лекции - не може да се мине само с пет реда:))))))
цитирай
33. henzelski - Гергана,
06.04.2011 11:19
може да се мине и с по-малко от пет реда, ама ти не можеш... :Р
цитирай
34. razkazvachka - :))))))))))))))))))))))))))))))))))
06.04.2011 11:23
henzelski написа:
може да се мине и с по-малко от пет реда, ама ти не можеш... :Р


с по-малко от петолиние мелодията става много тягостна - дорееедосолсол-фаааасолфа-додо
цитирай
35. katan - Впечатляващо!
06.04.2011 11:26
Пролет - "Невлюбена,
стресирана,
настръхнала;
потисната и
прашночерна
ранена и ранима"

и перкрасната икебана, сътворена от самата природа ...
Но аз защо ли долавям и нещо друго?!
Може би така ми се струва!:)))
Това - другото, за него може да каже само авторът:).
А аз мога да си долавям разни неща!:)
Поздрави!

цитирай
36. razkazvachka - Катя:))))
06.04.2011 11:35
katan написа:
Пролет - "Невлюбена,
стресирана,
настръхнала;
потисната и
прашночерна
ранена и ранима"

и перкрасната икебана, сътворена от самата природа ...
Но аз защо ли долавям и нещо друго?!
Може би така ми се струва!:)))
Това - другото, за него може да каже само авторът:).
А аз мога да си долавям разни неща!:)
Поздрави!



Истината е, че април ме дразни. Искам да свърши.

цитирай
37. ronya - усещания са само,
06.04.2011 11:42
тия за началото и края, а иначе колелото и вселената са безкрайни ;)))
Пролетни прегръдки, Приказвачке, топлички, с вкус на топъл дъжд и с дъх на слънце :)))
цитирай
38. erato7 - Светло да ти е, въпреки всичко, Р...
06.04.2011 11:43
Светло да ти е, въпреки всичко, Разказвачке!
цитирай
39. razkazvachka - Роничко, и аз така си мислех - субективни някакви усещания за липса на приказка най-вече....
06.04.2011 11:51
ronya написа:
тия за началото и края, а иначе колелото и вселената са безкрайни ;)))
Пролетни прегръдки, Приказвачке, топлички, с вкус на топъл дъжд и с дъх на слънце :)))

цитирай
40. razkazvachka - Привет и благодаря за светлото пожелание - точно днес ми трябва:))))
06.04.2011 11:52
erato7 написа:
Светло да ти е, въпреки всичко, Разказвачке!

цитирай
41. otherwise - Изначално
06.04.2011 12:01
и влюбено да ти е, Шехерезада! Насищащо-дъждовно... :))
цитирай
42. razkazvachka - Привет! Няма дъжд - само някакви стиснати облаци ми пречат на слънцето:))))
06.04.2011 15:01
otherwise написа:
и влюбено да ти е, Шехерезада! Насищащо-дъждовно... :))



Но това няма значение, дори е добре, сряда е все пак.
цитирай
43. makont - Ей какво е цъфнало при вас!
06.04.2011 17:48
И едни мисли са ви напъпили в главиците. Харесва ми, нищо, че започва минорно, накрая се усещат възторжени мажорни акорди, абе, пролет си е(заключение по счетоводителски, дето като онова, "веят бури, веят хали, с две думи: вали"). Усмивчици и наздраве, времето е пивко днес!
цитирай
44. monaliza121 - И моята прашно черна липа на трот...
06.04.2011 17:58
И моята прашно черна липа на тротоара цъфна, Тази сутрин видях три найлонови цвята на клоните й. Стълби, колове, катерене/ не аз, де/ докато ги оберем.:)))
Палав е този морски пролетен вятър.:))
Поздрав, Разказвачка!:))
цитирай
45. magicktarot - Пролетта има много лица! :)
06.04.2011 18:46
Хареса ми, Разказвачке! Но не и настроението - може би защото април ми е от любимите! Но пък обичам да споделям настроения . :) А за пролет и есен е знайно, че за съжаление усилват депресиите (и други неприятни психически състояния) - може би защото са един вид преходи, а всеки преход е труден и с "изстъпления" ... Утре ще бъде слънчево! Навсякъде!:)
цитирай
46. osi4kata - ох, искам и аззззззззззззз,
07.04.2011 06:31
искам влюбена пролет :)!

поздрави, Шехи!
цитирай
47. razkazvachka - Здрасти, Счети! Само още една данъчна декларация и съм приключена:))))
07.04.2011 07:58
makont написа:
И едни мисли са ви напъпили в главиците. Харесва ми, нищо, че започва минорно, накрая се усещат възторжени мажорни акорди, абе, пролет си е(заключение по счетоводителски, дето като онова, "веят бури, веят хали, с две думи: вали"). Усмивчици и наздраве, времето е пивко днес!


Ей, тва данъчното в Блгрд. работи с усмивка и потресаваща бързина - миналата седмица изгубих цяла минута: 45 секунди да си извадя номерче от смехотворния апарат на входа, 7 секунди да стигна до съответния номер гише и 8 секунди да ми кажат благодаря-усмивка-чао. Потресена съм!
Само вчера беше гнусно - днес гледам се е поправило и свети - отивам да обучавам студенцията - днес ще ми е пак двоен работен ден и ела да видиш какви минорни депресорни ще са към събота....
цитирай
48. razkazvachka - Липите - миналата година си спомням - бяха жалка картинка сутринта, а после заваля дъжд от вулканските облаци
07.04.2011 08:00
monaliza121 написа:
И моята прашно черна липа на тротоара цъфна, Тази сутрин видях три найлонови цвята на клоните й. Стълби, колове, катерене/ не аз, де/ докато ги оберем.:)))
Палав е този морски пролетен вятър.:))
Поздрав, Разказвачка!:))

и за един ден се разлистиха.
Днес няма вятър, няма облаци - и точно днес трябвада работя!
цитирай
49. razkazvachka - А, не знам за депресиите - зарината съм със задачи и охкам от умора главно.
07.04.2011 08:03
magicktarot написа:
Хареса ми, Разказвачке! Но не и настроението - може би защото април ми е от любимите! Но пък обичам да споделям настроения . :) А за пролет и есен е знайно, че за съжаление усилват депресиите (и други неприятни психически състояния) - може би защото са един вид преходи, а всеки преход е труден и с "изстъпления" ... Утре ще бъде слънчево! Навсякъде!:)



Слънчево е! По-слънчево не може да бъде! Отбръмчвам, докато не се е вдигнал прахолякът по нашите международни магистрали Е-80 и Е-86:)))))
Хубав магьосан ден!
цитирай
50. razkazvachka - Привет, Руми! Не може засега от моя страна - виж там с какво разполагате из района на
07.04.2011 08:08
osi4kata написа:
искам влюбена пролет :)!

поздрави, Шехи!


буревестниците и кивитата:)))) Ще ти съдействам от тук с една остра, бърза телемагия.
цитирай
51. iliada - Честита Пролет,мила!
07.04.2011 21:42
Много добре се е получило!
цитирай
52. razkazvachka - Благодаря, Илиана!
07.04.2011 21:53
iliada написа:
Много добре се е получило!


Хубави, слънчеви дни за тебе! Преди три часа си мислех за тебе докато си поливах нарцисите и глухарчетата:))))
цитирай
53. mamas - Впечатляваща снимка...
07.04.2011 22:14
...и размислящо стихотворение...
Поздрави!
цитирай
54. razkazvachka - Благодаря за четенето и коментара: заредена с ваканция - успешна да ти е следващата седмица:))))
09.04.2011 09:58
mamas написа:
...и размислящо стихотворение...
Поздрави!

цитирай
55. razkazvachka - Никой я не ще! Около нея е такава цигания... само в българско може да има такава.
09.04.2011 10:00
babaelenica написа:
Рекох си, да не са се появили от японското посолство да претендират за нея.)))

цитирай
56. razkazvachka - Един въпрос ми се мотае из главата: гледам снощи как ентусиазираната телевизия събира боклук
10.04.2011 07:03
babaelenica написа:
razkazvachka написа:
Никой я не ще! Около нея е такава цигания... само в българско може да има такава.

Или всемирна такава? :)))



- в нашите паркове, а и покрай пътищата да видиш кошчета и контейнери за боклуци си е събитие - но на въпроса: събраха чували и чували, натовариха камиони, а тези камиони къде отнесоха боклука да го изсипят?
Ето това е въпросът, който ме тревожи.
цитирай
57. pegas08 - Това все едно че
16.04.2011 12:31
Мама Хикари го е
писала...

Тя е по японската култура глАВНО...

мЕРСИ!
цитирай
58. pegas08 - бАБА еЛЕНИЦА,
16.04.2011 12:31
ЩО НЕ ДОЙДЕ МЕН ДА ГЛЕДА?
цитирай
59. razkazvachka - Това го приемам като комплимент!
16.04.2011 12:57
pegas08 написа:
Мама Хикари го е
писала...

Тя е по японската култура глАВНО...

мЕРСИ!

цитирай
60. razkazvachka - Предполагам, че не подозира, че съществуваш - ти отби ли се при нея да й поднесеш почитанията си, а?
16.04.2011 12:58
pegas08 написа:
ЩО НЕ ДОЙДЕ МЕН ДА ГЛЕДА?

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: razkazvachka
Категория: Изкуство
Прочетен: 1836691
Постинги: 291
Коментари: 7478
Гласове: 22445
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031