Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.12.2010 17:21 - 206. Магданоз
Автор: razkazvachka Категория: Изкуство   
Прочетен: 11613 Коментари: 52 Гласове:
19

Последна промяна: 30.12.2010 05:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Постинг номер 206


Поздрав за 10 000ия неизбежен глас 
19:03 - evchet0

и за навалицата, която преди това накара калкулатора
да удари десятката с трите нули.
 

И настана Никулден. А какво е Никулден без шаран плакия. А шаран плакия - каквото и да го правите, опира накрая до пресен магданоз - ей така, за цвят, за адет и - абе, хубав си е пресният магданоз. Явно предишни мои изпълнения са оставили трайни спомени у Геката, защото минути след обсъждане на гореспоменатата кулинарна оргия, изчезна внезапно, а после се появи със свежо зелено букетче в ръка:

- Мило, ето ти и зелен магданоз! - вика гордо.
А аз съм затънала до ушите в шарани, люспи и рибешки черва и хич не ми е до любезности, та направо го отрязвам:
- На кое викаш "магданоз"!
- Ето, бе, мило! - все още ухилен разправя Геката и ми тика под носа рехаво букетче.
- Това не е магданоз! - сумтя аз, докато изкопавам изпуснатия си нож от шаранските люспи и изчегъртвам последните люспици. - Поне да го беше почистил от тревата! - продължавам да гаднея.
Геката вече е сериозно настъпан.
- Как да не е магданоз - нали лично съм го посял! - сочи през прозореца към лехата със стар копър и малката лехичка с нов копър тип ГМО.
- Абе, мило, що се правиш на Ейлиън върсъс Придейтър! - викам. - Не ми разправяй, че не знаеш какво е магданоз.
Геката, обаче, продължава да упорства, че ей тоя тука магданоз, лично си го е посял и е магданоз и да не обиждам на магданоз.
В това време отвън настава весела дандания и нахълтва Юли, който на времето имаше сериозни проблеми в различаването на лук от чесън.
- Ей, за какво се карате! - бодро възкликва младото поколение, без даже да слага въпросителен знак, а Геката го огрява с надежда и упование:
- Това какво е? - размахва заветното букетче пред него.
- От де да знам! - казва детето на двама философи, защото отдавна знае, че нищо не знае, но освен това и не трябва да задълбава проблема.
- Магданоз е! - приема това като потвърждение на своята теза Геката.
Аз съм приключила с мръсните дейности, но още съм ехидна:
- Юли, я вземи го почисти от тревата и го измий, ако обичаш! - и Юли се заема прецизно със задачата.
След това му нареждам да го накълца на ситно, щото и това е зелено, какво като е копър...
- Копър ли! - плесва се по челото Геката  -  вярно бе! Ама аз го посях за магданоз!
- Я отиди да купиш една китка магданоз, пък после ще си говорим! - хиля се аз.
И така, Геката е изпратен да купи магданоз от кварталните плодзеленчуци - поне 4 в радиус от 100 метра от мястото на събитието.
Та иде Геката с китка магданоз в ръка и адски озадачен вид. Взима си думите назад.
Употребяваме мерудийките по предназначение, удавяме рибока в младо вино и въпросът общо взето приключи. Поне така си мисля аз.

Геката проведе задълбочено разследване на другия ден. Ами цяла партида, сиреч 2000 пакетчета със семенца за ГМО-копър, били продадени на народонаселението за магданоз. И всички били пратени за зелен хайвер. 
Замислям се: глобалните селяни нямаше да сбъркат - нали за всичко питат чичо Гугъл. 
 
Извод: ако ви изпратят за магданоз, а вече сте употребили, консултирайте се с Фиг. 1 по-долу.  Я да видим дали разпознахте растението? Браво, познахте, това е именно копъра, който сте сложили в киселите краставички. Не мога да ви покажа лехата с магданоз поради гореизложените причини.
 image




Гласувай:
48



Следващ постинг
Предишен постинг

1. demidin - Днес и аз на всяка манджа мерудия, т. ...
07.12.2010 17:37
Днес и аз на всяка манджа мерудия,т.е магданоз...но не уцелих:)
Поздравче за гласовете,култово и желано число ми е :)))))
цитирай
2. razkazvachka - Но пък си в последната десятка:)))
07.12.2010 17:46
Ами - гледам - с известни липси, старата тайфа от миналия декември си е наоколо.
Чудя се кой ще уцели, за да пусна съответната песна!
цитирай
3. sande - Само появяването ти носи хубаво настроение ...
07.12.2010 19:04
Изостава техниката. Ако можеше да ти телепортирам от Пастух магданоз, имам цела леха, разкошен и с гарантирано потекло.

Поздрави и хубава вечер
цитирай
4. razkazvachka - Ами проведох вече семинар: т.е. извадих торбата със семена за напролет и изпитах Геката
07.12.2010 19:09
sande написа:
Изостава техниката. Ако можеше да ти телепортирам от Пастух магданоз, имам цела леха, разкошен и с гарантирано потекло.

Поздрави и хубава вечер




кое е магданоз, кое босилек, кое копър - ама какво да го правя, като единствения зеленчук, който различава са краставиците:))))


Жалко, че ми съсипаха пътя през Пастух - сега трябва да минавам през Дупница заради падналите мостове...
цитирай
5. kometapg - Поздравявам те и ти пожелавам да ...
07.12.2010 19:15
Поздравявам те и ти пожелавам да десетхилядиш още много пъти по толкова, и да продължаваш носиш все такова свежо и хубаво настроение! :)))
цитирай
6. razkazvachka - Благодаря! Преди година и нещо започнах да пускам някакви неща из блога, за да покажа, че всеки може да си направи блог - и не ме интересуваха гласовете...
07.12.2010 20:06
kometapg написа:
Поздравявам те и ти пожелавам да десетхилядиш още много пъти по толкова, и да продължаваш носиш все такова свежо и хубаво настроение! :)))


После се оказа, че в тази мрежа има много действителни хора, с които можеш да си говориш, да се чуеш по телефона, да се срещнеш, да се забавляваш...
И тогава смятах, че писането из блога е "празни приказки". Сега също смятам така. По определението на моя любим философ, Геката, човешкият прогрес се крепи на три стълба - страха от смъртта, високите технологии и празните приказки. И трите са събрани тука. Но нещото, което е най-интересно за мен е, че зад тези три неща има приятели, които не са чисто електронни креатури.
Сега вече пак няма значение колко са гласовете - след 10 хиляди палеца светът не е толкова пуст:)))
цитирай
7. iliada - Интересно се е получило -Шаран с копър /ще взема да опитам/:)))
07.12.2010 20:20
Иначе ми се струва ,че трябва да смените сортовите семана с някои други .Защо си мисля така ли?
Не се чуди разказвачке сладкодумна и не вързвай кусур на Геката,щото ти май бе посяла нещо за пъпеши ,пък излеце краставици!
Голям гуш за великата производителка на краставици!:)))
цитирай
8. megg - Поздравления, Разказвачке сладкодумна!
07.12.2010 20:33
Хубаво е числото, триж по - хубава историята, дето ни я поднесе с жив хумор, гарниран с магданоз!
Наздраве - с младо вино! :)))
цитирай
9. pegas08 - Слава, Слава, Слава на Геката, българският Шерлок Холмс!
07.12.2010 20:38
КОНКУРСЪТ!!! НАЙ-ДОБРИТЕ ТВОРБИ НА БЛОГ.БГ ЗА 2010 Г.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ЗА ПОЕЗИЯ И ПРОЗА.
ПРАВИЛАТА ЩЕ ИЗЛОЖА.
ПУСНЕТЕ ВАШИТЕ ШЕДЬОВРИ.
В СРОК НА СРЕБЪРНИ КОВЬОРИ.


ДО ДЕКЕМВРИ, 20-ТИ , ЧАКАМ.
ПОСЛЕ СПИРАМ И ЗАТВАРЯМ.
ДА УЗРЕЯТ, ДА ЗАВИРАТ.
ДО 25-ТИ ДА КЛАСИРАТ!


ПОСТИНГИ СПЕЦИАЛНИ ИМА.
НАГРАДИ ЧАКАЙ ДОГОДИНА.
ДОГОДИНА, ДО АМИНА.
АКО ВОДЕН СВЯТ СЕ НЕ ПОМИНЕ.


ПРИЯТЕЛ ЛИ СИ , ТИ ПОМАГАЙ.
ЗА ДРУГ ДЕН НЕ ОТЛАГАЙ.
БЪРЗО УТРЕ ОТРЕЗНЯВАЙ.
НОВИНАТА НИ РАЗВЯВАЙ!

БОГ ДА НИ ПАЗИ! ДЕЛОТО Е СВЯТО!
АМИН!

МОЛЯ ВИ, ПУСНЕТЕ ЛИНК ВЪВ ВАШИТЕ ПОСТИНГИ И СЪБЕРЕТЕ ВСИЧКИ НА КУПОНА. ТОЙ Е ЕДИНСТВЕН И УНИКАЛЕН.
ПОКАЖЕТЕ, ЧЕ МОЖЕТЕ!
УСПЕХ!
цитирай
10. razkazvachka - Хвана ме:))) Ами да, то краставиците вървят с копъра, а иначе, шаранът върви с дивисил...
07.12.2010 20:48
iliada написа:
Иначе ми се струва ,че трябва да смените сортовите семана с някои други .Защо си мисля така ли?
Не се чуди разказвачке сладкодумна и не вързвай кусур на Геката,щото ти май бе посяла нещо за пъпеши ,пък излеце краставици!
Голям гуш за великата производителка на краставици!:)))



Цялото ни градинарстване в крайна сметка се крепи на върховния майтап и околните плод-зеленчуци...
цитирай
11. razkazvachka - Наздраве и на теб - със или без магданоз и шаран, виното си е качествено!
07.12.2010 20:49
megg написа:
Хубаво е числото, триж по - хубава историята, дето ни я поднесе с жив хумор, гарниран с магданоз!
Наздраве - с младо вино! :)))

цитирай
12. balgarski7vinarki - Snimkata e fantastichna- riadko mi se sluchva da tocha ligi i fantazii po snimaka, no TAZI E...
07.12.2010 20:52
Iskam da imam Tapet s Kopar.
a po temata - da GMO, teparva shte gledame kakvo ni doide do glavata i do chervata, napalno se prisaediniavam kam vsichki vse oshte plahi, no mnogo dalboko istinski prizivi- vnimavaite s neshtata, nosiat vi zabluda, a ako ima mladi i selski dushi- dano imat kasmet da pojiveiat istinski,sistinska hrana, dano-ako reshat "nekalinchetata" mai...
цитирай
13. razkazvachka - Привет!
07.12.2010 21:15
Мръсничка ни е екосредата, но ние се движим с нея и все още можем да се изхранваме - но ми се струва, че освен калинки, напоследък се натрупаха много прахоляци от стари разкопки на канали и градски потайности - предишни закопани боклуци... И колкото намаляваме, толкова повече планините сметища край градовете и селата ни нарастват...
цитирай
14. karambol5 - :))))))))))))))))))))))))))...
07.12.2010 21:19
:))))))))))))))))))))))))))))))) Бе то и на мен се опитаха да ми пробутат копър за магдано , но аз съм от стара коза яре ;)))))))))))))
Хареса ми :)))))))))
цитирай
15. zebb - Привет!
07.12.2010 21:35
Бате Наско от Раковсково залага на лимон - и за люспи, и за пера, и за козина.;)
Честито! Морски поздрав, Разказвачке!:))
цитирай
16. nicodima - Ха-ха!
07.12.2010 21:39
Разказвачке, напомни ми за една случка от семейния ми живот...
В ранните младежки години пратих мъжа ми на пазар, но той отиде с неохота, защото не можеше да разпознава зеления лук от зеления чесън...
Като донесе зелен чесън безпогрешно, го попитах как се е справил...
"Как?! Наредих се зад една баба и гледах какво си избира : ))..."
Та, проблемът е глобален ; )...
цитирай
17. nicodima - А, за човешкия прогрес - от коментара ти...
07.12.2010 21:41
И завистта, и завистта / много старо прозрение / : ))...
Поздрави!
цитирай
18. razkazvachka - Пегасе, да ти имам ентусиазма!
07.12.2010 21:42
Аз си търся какво да прочета - да ровиш из блога си е повече от половината удоволствие, но има хора заети - ако изкараш пак нови неща на една страница - това е улеснение за тях да ги четат, но пък - трябва да е в съгласие с авторите... Не е лесно да организираш литературен салон:)))
Вссеки пишещ си има своята стойност - като детайлите в една картина - едни са ярки и контрасстни, други - мънички и поддържащи, трети - светли, четвърти - тъмни, има и незабележими, но носещи конструкцията. Всички са в хармонията на блого-организма. Аз не бих се наела да класирам: едни ми харесват сутрин, други - вечер, трети не ми харесват - но без тях блогът не е същият, четвърти осигуряват динамиката на блогодиалога, пети ми харесват - но не ги чета, заради натрапчивата музика, която са оставили включена... Е, това не е повод да класирам едни на първо място, други на второ... Един професионалисст може да пише крайно манипулирани тези, друг - непрофесионално и неумело да напипа точно пулса - а и двамата да са сред приятелите ми, с които можем да си говорим по различни теми.
Та, с една дума - щом ви се прави, действайте - ще намина да видя какви ги вършите, тук става въпрос за хора зад никовете - а всеки човек има своята ценност.
цитирай
19. razkazvachka - Такъв си, я! И ако те преметнат, познай какво ще стане като разбере твоята домашна контрольорка:)))
07.12.2010 21:45
karambol5 написа:
:))))))))))))))))))))))))))))))) Бе то и на мен се опитаха дами пробутат копър за магдано , но аз съм от стара коза яре ;)))))))))))))
Хареса ми :)))))))))

цитирай
20. razkazvachka - Лимон - непременно! Замириса на морееее! Благодаря за поздрава:)))
07.12.2010 21:48
zebb написа:
Бате Наско от Раковсково залага на лимон - и за люспи, и за пера, и за козина.;)
Честито! Морски поздрав, Разказвачке!:))

цитирай
21. razkazvachka - :))) Така се прави! Дори за глобалните проблеми си има алгоритъм! Ама при нас бабичките са на изчезване...
07.12.2010 21:52
nicodima написа:
Разказвачке, напомни ми за една случка от семейния ми живот...
В ранните младежки години пратих мъжа ми на пазар, но той отиде с неохота, защото не можеше да разпознава зеления лук от зеления чесън...
Като донесе зелен чесън безпогрешно, го попитах как се е справил...
"Как?! Наредих се зад една баба и гледах какво си избира : ))..."
Та, проблемът е глобален ; )...

цитирай
22. razkazvachka - О, това е класическата спойка - благодаря за подсказката!
07.12.2010 22:45
nicodima написа:
И завистта, и завистта / много старо прозрение / : ))...
Поздрави!

цитирай
23. saradiva - !!!
07.12.2010 22:46
Няма друг като теб да опише гаднеенето женско пред смоталевещия се мОНж...:):)
Особено като е заровена в рибешки чАрва!!!! :):)

...
Поздрави~!
цитирай
24. razkazvachka - Мдааа - особено, когато това заравяне е хипотетично, щото още преди години твърдо отказах да пипам живи шарани
07.12.2010 23:35
saradiva написа:
Няма друг като теб да опише гаднеенето женско пред смоталевещия се мОНж...:):)
Особено като е заровена в рибешки чАрва!!!! :):)

...
Поздрави~!


но сега търговията предлага готови, почистени и даже нарязани на филийки:)))

Но, за гаднеенето... права си:)))
цитирай
25. mimayordanova - Готвих 30 години по правилата, с ...
08.12.2010 00:39
Готвих 30 години по правилата, с любов и всеотайност. Вече не ща. И не готвя. И не искам да помня и да разпознавам магданоз от копър, или шаран от ихтиозавър.
цитирай
26. osi4kata - Geri,
08.12.2010 01:03
това на снимката прилича на фенел (между анасон и копър), много е гадно (ромките абортират от него)... Провери го преди да го сложиш на таратор, примерно... :)))))))))0

Поздрави на теб, Геката и цялото домочадие:)))
цитирай
27. desilazarova - Поздрави за щипката магданоз и д...
08.12.2010 01:14
Поздрави за щипката магданоз и десетхилядния глас!:)
цитирай
28. tili - Ми копър си е това на снимката:)))
08.12.2010 01:16
А иначе - семенцата са почти еднакви. Горкият Гека!
цитирай
29. razkazvachka - :))) Това, вече, не съм го правила - никога не готвя повече от три пъти седмично и никога не е по правилата....
08.12.2010 02:34
mimayordanova написа:
Готвих 30 години по правилата, с любов и всеотайност. Вече не ща. И не готвя. И не искам да помня и да разпознавам магданоз от копър, или шаран от ихтиозавър.


Трябва да разправя някой ден за великото ми готвене на боб на икономичен ток:))))
цитирай
30. razkazvachka - Руми, гледай сега, знам за фенела - ама си е копър, то порасна и пусна цвят по правилата и ги сложихме в краставичките...
08.12.2010 02:39
osi4kata написа:
това на снимката прилича на фенел (между анасон и копър), много е гадно (ромките абортират от него)... Провери го преди да го сложиш на таратор, примерно... :)))))))))0
И от магданоза се абортира - ама трябва да е в големи количества...

Поздрави на теб, Геката и цялото домочадие:)))


Благодаря за поздравите - и ти поздравена бъди!
цитирай
31. razkazvachka - Благодаря, а сега отивам да си пиша следващата серия от фантастичната приказка:)))
08.12.2010 02:44
desilazarova написа:
Поздрави за щипката магданоз и десетхилядния глас!:)

цитирай
32. razkazvachka - Тили! Ама копърът мирише от 10 метра даже когато е на семенца...
08.12.2010 02:55
tili написа:
А иначе - семенцата са почти еднакви. Горкият Гека!


... а магданозът - е, поне от 4....:)))
В градината на майка ми има две места, където копърът расте сам - всяка година израстват по 3-4 по-високи от мен стръка с много листа като мрежести облаци и цветове. Никой не го копае, нито сее, рядко се полива. Както и лападът - светъл и широколист. Но сега настават глобалните жеги и не знам как ще бъде нататък... Отивам да пиша приказката...
цитирай
33. veninski - Поздрави и от мен, приятелко! Че...
08.12.2010 06:15
Поздрави и от мен, приятелко! Честит празник!
цитирай
34. martiniki - :)
08.12.2010 06:52
забавно е да се готви така ;)

п.п. да ти кажа - направих тиквата с мляко, яйца и орехи по твоя рецепта, ама без главен помощник и пак стана чудно хубава! Нещо като тиквен крем-карамел, защото карамелизирах парчетата преди да ги залея
цитирай
35. gkowachew - Мисля, че днешният ден е по емоционален!-
08.12.2010 09:01
8 декември- Ден на студента и неговия преподавател! Честит празник, госпожо професор! :)))
цитирай
36. razkazvachka - Благодаря, благодаря! Колега!
08.12.2010 09:09
veninski написа:
Поздрави и от мен, приятелко! Честит празник!

цитирай
37. razkazvachka - Ааа, точно си хванала идеята - карамелена тиква! Имам една и за коледните празници.
08.12.2010 09:11
martiniki написа:
забавно е да се готви така ;)

п.п. да ти кажа - направих тиквата с мляко, яйца и орехи по твоя рецепта, ама без главен помощник и пак стана чудно хубава! Нещо като тиквен крем-карамел, защото карамелизирах парчетата преди да ги залея

цитирай
38. razkazvachka - Благодаря! Ама нали няма бивш студент: наздраве!
08.12.2010 09:15
gkowachew написа:
8 декември- Ден на студента и неговия преподавател! Честит празник, госпожо професор! :)))


Ама не ми викай "професор" - нищо че имам над 20 хиляди лекции:)))
цитирай
39. ckarlet - Присъединявам се към поздрава на ...
08.12.2010 09:52
Присъединявам се към поздрава на тази Сладуранка - Еvchet0!
Честит празник! Сега разбирам, че си професор! Навярно днес ще бъде изключителен ден за теб, защото ще си заобградена с много положителни хора и настроение!
Поздрави и за хубавия постинг, Разказвачка!

цитирай
40. raylight - Магданоз, магданоз, вчера пуших, ...
08.12.2010 09:57
Магданоз, магданоз,
вчера пуших, днеска - коз,
и без нос и без нос -
във лицето станах бос

Specialno izmislen pozdrav za teb :)
цитирай
41. razkazvachka - Ама не съм професор - с тая бан-ска бюрокрация... - само си чета лекции:))) Хубав ден!
08.12.2010 10:13
ckarlet написа:
Присъединявам се към поздрава на тази Сладуранка - Еvchet0!
Честит празник! Сега разбирам, че си професор! Навярно днес ще бъде изключителен ден за теб, защото ще си заобградена с много положителни хора и настроение!
Поздрави и за хубавия постинг, Разказвачка!


цитирай
42. razkazvachka - Лелееее! Ей ся шъ гу туря на мястото на мотото и ще разправя втора серия на магданоза:)))
08.12.2010 10:14
raylight написа:
Магданоз, магданоз,
вчера пуших, днеска - коз,
и без нос и без нос -
във лицето станах бос

Specialno izmislen pozdrav za teb :)


Честит Осми - декември ли беше!:)))
цитирай
43. nicodima - Честит празник, Разказвачке!
08.12.2010 10:37
Много да си те обичат децата... Че те са си деца : ))...
И аз преподавах на времето, ама много за малко - само 5 години. Но още си спомням с умиление за ония години - била съм само 3-4 години по-възрастна от студентите си. И се чудех защо някои от тях ме гледат с едни особени погледи : ))... не във връзка с темата на семинарите : ))...
Поздрави!
цитирай
44. yotovava - Има и по-тежки случаи
08.12.2010 10:38
- да обереш например листата на морковите вместо копър :)))))))))))
поздрав от мен
Валя
цитирай
45. ivankalilova - Честит празник миличка!Весело и ...
08.12.2010 11:17
Честит празник миличка!Весело и празнично да е в душата ти !:)))
цитирай
46. razkazvachka - И знаеш ли . . . сега пак имам студенти, които са по-възрастни от мен! Човек се учи докато е жив:)))
08.12.2010 11:21
nicodima написа:
Много да си те обичат децата... Че те са си деца : ))...
И аз преподавах на времето, ама много за малко - само 5 години. Но още си спомням с умиление за ония години - била съм само 3-4 години по-възрастна от студентите си. И се чудех защо някои от тях ме гледат с едни особени погледи : ))... не във връзка с темата на семинарите : ))...
Поздрави!


Весел празник!
цитирай
47. razkazvachka - Абсолютно! Всъщност, през цялото време докато злополучната леха растеше, си мислех, че там има моркови.... Но не би:)))
08.12.2010 11:23
yotovava написа:
- да обереш например листата на морковите вместо копър :)))))))))))
поздрав от мен
Валя

цитирай
48. razkazvachka - Нека е хубав денят и празничен за тебе!
08.12.2010 11:37
ivankalilova написа:
Честит празник миличка!Весело и празнично да е в душата ти !:)))

цитирай
49. benra - ние
08.12.2010 11:53
пък преди време си купихме семенца копър, посадихме ги в една саксия и поникна някакъв бурен
цитирай
50. razkazvachka - На мен ми се случва редовно със семенцата за цветя - ами, фалшиви са, а бурените си растат между тях:)))
08.12.2010 12:25
benra написа:
пък преди време си купихме семенца копър, посадихме ги в една саксия и поникна някакъв бурен

цитирай
51. makont - Ама яко се е объркали ситуацията!
09.12.2010 09:21
То разликата между копъра и магданоза, като между чесъна и кромида, гори долу, все една марка мерудий. Важното е, че е станал шаранът. Поздрав за 10 000 глас, при теб винаги е интересно, като в страната на Алиса, така че още толкова по сто, по сто.... Усмихнат и влюбен ден!
цитирай
52. razkazvachka - Веднага пипна на място: мерудиите са за... мерудия към лакърдии... какво е риба, без история:)))
09.12.2010 09:29
makont написа:
То разликътъ между копъра и магданоза, като между чесъна и кромида, гори долу, мсе една марка мерудий. Важното е, че е станал шаранът. Поздрав за 10 000 глас, при теб винаги е интересно, като в страната на Алиса, така че още толкова по сто, по сто.... Усмихнат и влюбен ден!


Хубав ден и за тебе!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: razkazvachka
Категория: Изкуство
Прочетен: 1841503
Постинги: 291
Коментари: 7478
Гласове: 22446
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930