Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.07.2010 15:22 - 175. Зелена кръв: импресия
Автор: razkazvachka Категория: Изкуство   
Прочетен: 23442 Коментари: 50 Гласове:
46

Последна промяна: 30.12.2010 04:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Избуялата трева в ливадата е твърда в утринта. Косата съска и отрязва равно класовете, листенцата, главите на билките, детелинките. Полягат равно и съхнат на сено.
Ухае на трева.

image

  image

Белият равнец и дивата мента смесват остри ухания
  image



Съскането на стоманеното острие наближава китката кантарион. Листенцата му се вкочаняват от ужас. Навсякъде се усеща мирисът на зелена кръв. Мъничкото му съзнание се абстрахира от света, не усеща кога стръкчето е прерязано на две и уханието избликва.

 

image

А ако сменим гледната точка:

Бойното поле е осеяно с трупове на коне и мъже в ризници. И кръв е заляла навсякъде лятното поле. Дивата поляна е изпотъпкана, но тревите и дребните цветя  са  твърди и има съвсем малко поражения. В безмълвието на следващите дни зелените растения се опиват от мириса на червената кръв, а с първия дъжд избуяват и наедряват листенца и цветя с бистри пъстри цветове. Любовно отварят чашки за пчели и калинки и ръсят нектар, замайват с ухание и сладост.

 

image image image image image




Дъждът запомня този кръговрат. Вали над градовете, вали над полето.

Носи ухания и носи шум от битки и съсък на коса.

Градината се кипри  сутринта, а после гледа потъмняла към слънцето, което я кара да трупа зелена енергия, а после изсмуква водата и я оставя изтощена от жажда.

Повява вятър с мирис на зелена кръв  - ухание на планинска ливада.  Облакът наближава и тласка въздуха, превръща го в гръмка бойна песен на буреносен вятър. Растенията ахват и нямат време да се свият и да закрият цветовете и плодовете си от едрите капки дъжд и ледените топки между дъжда. Нахвърля се жадно дъждът, разкъсва листата, убива цвят и стреля точно по плода., сваля хищно листата, кърши клони, хвърля кал, тече като мътна река. Отминава.

 

image image


Отново е слънцето на ред. Наднична първо иззад останките от облака, а после пъргаво промушва светли пръсти-лъчи и огрява полето след бурята. А смлените от дъжда растения изправят снага, одърпани, разкъсани, осакатени, ухаят и бързат да разтворят нови цветове и листни пъпки.
 

image


 

image image
 
Зелена кръв? Пребити от дъжда? Осакатени? - това са просто човешките понятия. Растенията пак ухаят и в жегата на хубавия юли поляната с безсмъртничета 
  image

шумоли  и се смее докато слънцето потъва в розово сияние на запад




image

 

 а в тъмното небе на изток се кипри почти пълна сребърната месечина.


image




Гласувай:
46



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stela50 - Прекрасен разказ с текст и снимки...
24.07.2010 15:27
и Зелените поля на моя роден дом...
Благодаря ти за преживяния красив миг !
Поздрави !
цитирай
2. razkazvachka - Привет, Стела, снимките са от снощи, с изключение на тиквата с пробитите от онзиденшната градушка листа.
24.07.2010 15:41
stela50 написа:
и Зелените поля на моя роден дом...
Благодаря ти за преживяния красив миг !
Поздрави !


Само дето не може още да се запише уханието:))))
цитирай
3. nicodima - Мирис на зелена кръв...
24.07.2010 15:50
Светът е пълен с драми... И тази си усетила... и ни я представи...
Хубав уикенд!
цитирай
4. valben - Разказвачке, наистина е трябвало малко да изчакам! :)))
24.07.2010 15:56
Изненадва ме формата, и снимките. А описанието е на твоето си ниво - високо. Истинска импресия. Зелена кръв! Листа, пробити от дъжда! И безсмъртничета! Няма какво повече да коментирам! Очарован съм. Поздравявам те! :)))
цитирай
5. razkazvachka - Чудя се дали в предишните цивилизации българите не са били тикви: падна градушка като орехи, а
24.07.2010 16:06
nicodima написа:
Светът е пълен с драми... И тази си усетила... и ни я представи...
Хубав уикенд!


тиквите му с тикви - все едно някой им е свирил "Малка нощна музика" - сега са по-красиви:))))
цитирай
6. razkazvachka - ами нееее, това не е още приказка - само картинките...
24.07.2010 16:09
valben написа:
Изненадва ме формата, и снимките. А описанието е на твоето си ниво - високо. Истинска импресия. Зелена кръв! Листа, пробити от дъжда! И безсмъртничета! Няма какво повече да коментирам! Очарован съм. Поздравявам те! :)))



ама в жегата ми е весело и не мога да пиша
Чудя се дали в Пловдив е сто градуса?:))))
цитирай
7. valben - А в Пловдив сега е хладно! :)))
24.07.2010 16:20
Даже ми е студено. Обличам кожуха и отивам да пия бира. Обадих се да ми я стоплят. :)))
цитирай
8. martiniki - на билки мирише, на път и на залез:)
24.07.2010 16:51
каква красотна тиквичка
цитирай
9. iliada - Много му се радвах на последния ти разказ
24.07.2010 17:45
и най-вече на красивите безсмъртничета! и тях град не ги плаши-все така усмихнати!:)
цитирай
10. mia2442 - :):):)
24.07.2010 18:23
Красиво и прохладно е при теб !:)
цитирай
11. miaa - Усещам свежестта на тревата и ...
24.07.2010 18:46

Усещам свежестта на тревата и слънчевите цветя по нея! Само ти можеш да ги нарисуваш с думи така красиво Приказно момиче! Благодаря ти!
цитирай
12. hel - Поезия! Балсам за сетивата! Б...
24.07.2010 19:28
Поезия!
Балсам за сетивата! Благодаря за удоволствието от постинга ти!
Поздрав!
цитирай
13. bigbrother2 - Красив разказ!
24.07.2010 20:17
Да се чуди човек, защо хората са създали градовете!
цитирай
14. razkazvachka - я, в понеделник значи съм там на по бира:)))))
24.07.2010 20:25
valben написа:
Даже ми е студено. Обличам кожуха и отивам да пия бира. Обадих се да ми я стоплят. :)))

цитирай
15. razkazvachka - тиквичката вече е изядена, но пък има други - растат и дебелеят за баница - още е смазваща жега:))))
24.07.2010 20:26
martiniki написа:
каква красотна тиквичка

цитирай
16. razkazvachka - и са на 200 метра от дома:))))
24.07.2010 20:27
iliada написа:
и най-вече на красивите безсмъртничета! и тях град не ги плаши-все така усмихнати!:)



Всяка година си бера букет и го слагам в суха ваза, ама сега е пълна с риган от миналата година и още е красив.
цитирай
17. razkazvachka - Привет Миаа, и аз не бях ходила там от месец някъде и се изненадах как ухае:))))
24.07.2010 20:30
miaa написа:

Усещам свежестта на тревата и слънчевите цветя по нея! Само ти можеш да ги нарисуваш с думи така красиво Приказно момиче! Благодаря ти!

цитирай
18. razkazvachka - Хел, радвам се, че ти харесва. Напечено от слънцето и пълно с цветя: място за почивкаІ
24.07.2010 20:32
hel написа:
Поезия!
Балсам за сетивата! Благодаря за удоволствието от постинга ти!
Поздрав!


Хубава неделя!
цитирай
19. razkazvachka - Снощи беше прохладно, когато ги снимах, но днес беше размазващо и още е, въпреки, че мина застрашителен облак и отпраши накъм морето...
24.07.2010 20:34
mia2442 написа:
Красиво и прохладно е при теб !:)

цитирай
20. razkazvachka - За да си крият главите като вали:))))
24.07.2010 20:39
bigbrother2 написа:
Да се чуди човек, защо хората са създали градовете!


Като излезеш по джапанки от къщи и прегазиш 3-4 кафета - и си там на ливадата...
цитирай
21. katan - Хубаво е!
24.07.2010 20:50
Преживях трагедията на билките, драмата на градинските зелени, но оптимизмът ми се върна и бях възнаградена с красотата на безсмъртничето!
Поздрави, Разказвачке! Великолепна си!
И снимките също!
цитирай
22. lupunel - Каква омая! Комплименти:)
24.07.2010 21:04
Каква омая! Комплименти:)
цитирай
23. razkazvachka - Благодаря за коментара! Ами това поле се оказа фотогенично...
24.07.2010 21:07
katan написа:
Преживях трагедията на билките, драмата на градинските зелени, но оптимизмът ми се върна и бях възнаградена с красотата на безсмъртничето!
Поздрави, Разказвачке! Великолепна си!
И снимките също!



От снощи са!
цитирай
24. razkazvachka - Благодаря! Благодаря!
24.07.2010 21:10
lupunel написа:
Каква омая! Комплименти:)


Ще има още - от утре тръгвам на бирено пътешествие, ще снимам между бирите...
цитирай
25. eleonoraknyazheva - Тези,
24.07.2010 21:56
синкаволилавите цветчета много ги харесвам...:) Могат да издържат дълго и изсушени. Почувствах аромата на тревите, хубаво...:))
цитирай
26. hristo27 - Лято, лято!...
24.07.2010 22:17
Лято, лято!...
цитирай
27. zebb - С една дума ...
24.07.2010 22:52
Браво!
П.П. Не обичам оценките, но ...
цитирай
28. yuliya2006 - КОГАТО ОТИВАМ В ПЛАНИНАТА, ВИНАГИ ...
24.07.2010 23:20
КОГАТО ОТИВАМ В ПЛАНИНАТА, ВИНАГИ СИ КЪСАМ ТЕЗИ УХАЕЩИ ЛЕЧЕБНИ ТРЕВИ! И ПОСЛЕ КОГАТО СЕ ПРИБИРАМ В ГРАДА... В СТАЯТА ВСИЧКО УХАЕ И СЯКАШ СИ ДОНЕСЪЛ КЪСЧЕ СВЯТ ОТ ТАМ!

ПРЕКРАСЕН ПОСТИНГ..ПРОСТО ПРЕКРАСЕН! И ДА ГО ИСКАМ ЗА " НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ" НО МИ ПИШИ КЪДЕ Е ТОВА ЧУДО?

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
29. mrazekoff - Красиво-тъжна импресия - вечния кръговрат....
24.07.2010 23:25
Дори и паднали тревичките и полските цветя продължават да живеят и да ни даряват дъха на окосената трева.
В планината това е толкова омайващо, че човек се пренася мислено там сред уханните поляни.
Прекрасно е, и тази хубава песен на Том Джонс .......!
Чудесен избор, чудесен подбор на песента!!!!
А, за окосената трева не тъжи, тя живее в аромата и нова идва и тя бива окосявана и така ..... това е кръговрата....
Поздравления, за прекрасния постинг и пожелания зда една красива, лятна съботна вечер!!!!
цитирай
30. pegas08 - Разказче, смайваш ме отново и отново...
25.07.2010 06:01
Преди споменах, че откриваш нов жанр в разказа- фото импресия!

Ще ме разплачеш...направо съм раздвоен.

Иде ми да правя гладна стачка, само и само да не косят тревата!

Не , не ми се яде трева...чете ми се разказче!

...КОга ли ще се поразходим само двамата, без Геката, а?
По тази пъстра феерия!?
цитирай
31. razkazvachka - Най-смешното е, че цял живот си правя венчета и букети от тях, а едва миналото лято разбрах, че това точно е безсмъртничето:)))))
25.07.2010 09:15
eleonoraknyazheva написа:
синкаволилавите цветчета много ги харесвам...:) Могат да издържат дълго и изсушени. Почувствах аромата на тревите, хубаво...:))



Хубава неделя!
цитирай
32. razkazvachka - Само споменаването на лятото - вече си е кеф!
25.07.2010 09:16
hristo27 написа:
Лято, лято!...


Хубава неделя!
цитирай
33. razkazvachka - Благодаря! Весел ден за тебе!:))))
25.07.2010 09:17
zebb написа:
Браво!
П.П. Не обичам оценките, но ...

цитирай
34. razkazvachka - Разбира се - твое е:))))
25.07.2010 09:21
yuliya2006 написа:
КОГАТО ОТИВАМ В ПЛАНИНАТА, ВИНАГИ СИ КЪСАМ ТЕЗИ УХАЕЩИ ЛЕЧЕБНИ ТРЕВИ! И ПОСЛЕ КОГАТО СЕ ПРИБИРАМ В ГРАДА... В СТАЯТА ВСИЧКО УХАЕ И СЯКАШ СИ ДОНЕСЪЛ КЪСЧЕ СВЯТ ОТ ТАМ!

ПРЕКРАСЕН ПОСТИНГ..ПРОСТО ПРЕКРАСЕН! И ДА ГО ИСКАМ ЗА " НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ" НО МИ ПИШИ КЪДЕ Е ТОВА ЧУДО?

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ



Точно това е непосредствено до Кюстендил, между ж.п. линията и околовръстното шосе.
цитирай
35. razkazvachka - Това го писах преди три години, когато бях далече - на инглиш, ама вчера ме домързя да си търся текста и го направих наново - като гледам, май се е получил.
25.07.2010 09:25
mrazekoff написа:
Дори и паднали тревичките и полските цветя продължават да живеят и да ни даряват дъха на окосената трева.
В планината това е толкова омайващо, че човек се пренася мислено там сред уханните поляни.
Прекрасно е, и тази хубава песен на Том Джонс .......!
Чудесен избор, чудесен подбор на песента!!!!
А, за окосената трева не тъжи, тя живее в аромата и нова идва и тя бива окосявана и така ..... това е кръговрата....
Поздравления, за прекрасния постинг и пожелания зда една красива, лятна съботна вечер!!!!


Хубава неделя на тебе!

цитирай
36. razkazvachka - Един Пегас, който не ще да яде трева - ама това са безсмъртничета!
25.07.2010 09:28
pegas08 написа:
Преди споменах, че откриваш нов жанр в разказа- фото импресия!

Ще ме разплачеш...направо съм раздвоен.

Иде ми да правя гладна стачка, само и само да не косят тревата!

Не , не ми се яде трева...чете ми се разказче!

...КОга ли ще се поразходим само двамата, без Геката, а?
По тази пъстра феерия!?


Със Геката - утре по пътя към Пловдив - ще има и бира!
цитирай
37. ivankalilova - Приказно е миличка!Да лято, неп...
25.07.2010 09:39
Приказно е миличка!Да лято, непоносима жега ....а по полята ,невероятна красота!
Тази сутрин, като излязох на двора ми стана малко тъжно....от снощният дъжд всичките цветя бяха полегнали..........Едно по едно ги изправих и надявам се , отново с усмивки да посрещат слънцето .....Без полята осеяни с тези прекрасности, без градинките около нас .......как ще се живее .....поне аз не искам....И за това от сърце се радвам на всяко листенце, на всяко цветенце ....те стоплят душата ми , сърцето ми ....
Цветно слънчев ден ти желая !:):):)
цитирай
38. razkazvachka - Здравей, Ваня! Ще се изправят цветята - аз даже бях снимала града - в една саксия -
25.07.2010 10:29
ivankalilova написа:
Приказно е миличка!Да лято, непоносима жега ....а по полята ,невероятна красота!
Тази сутрин, като излязох на двора ми стана малко тъжно....от снощният дъжд всичките цветя бяха полегнали..........Едно по едно ги изправих и надявам се , отново с усмивки да посрещат слънцето .....Без полята осеяни с тези прекрасности, без градинките около нас .......как ще се живее .....поне аз не искам....И за това от сърце се радвам на всяко листенце, на всяко цветенце ....те стоплят душата ми , сърцето ми ....
Цветно слънчев ден ти желая !:):):)



и чак ми се струваше нечестно, че след като мина като валяк дъжд с градушка - всичко засия с надупчените си листа - окършихме ги и сега е още по-разкошно...
цитирай
39. анонимен - разказвачице,
25.07.2010 10:56
ти си светъл лъч в помийна яма.

чудил съм се как някой изперкал еколог не се е обявил срещу косенето на тревата и не е написал научен труд за зелената кръв. Четеш ми мислите, девойко :)
цитирай
40. good4you - Със зелена кръв
25.07.2010 13:08
Със зелена кръв красиви са едни,
други гордеят се ако минат за сини,
но копнея червената да кипне в мен
да те грабна силен на коня си в плен
да те вържа с целувки, вместо с въже
да се притискаш страстно моя пленнице
да бушува червената ни кръв във вените
докато се усетим свободни сред нивите.
цитирай
41. ronya - олеееее...
25.07.2010 13:18
Пак обърна света надолу с главата... И пак се оказа, че когато го накараш да стои по твоя начин, е по-красив :)))
Целувки, щурачке :)
цитирай
42. gkowachew - Много приягно ми беше...
25.07.2010 19:02
Идвам от друго място...днес е ден, който не искам да си спомням, но няма да забравя...
цитирай
43. benra - знаеш ли,
26.07.2010 11:21
че това място ми е познато...мдааа
цитирай
44. razkazvachka - Благодаря, анонимни двойнико:))))) Девойко е едно от обръщенията, които и майка ми се опитва да ми пробутва, макар че съм на сто и пет години и нещо....
28.07.2010 20:36
анонимен написа:
ти си светъл лъч в помийна яма.

чудил съм се как някой изперкал еколог не се е обявил срещу косенето на тревата и не е написал научен труд за зелената кръв. Четеш ми мислите, девойко :)


Тревата пак е за косене - такова й е предназначението:)))))
цитирай
45. razkazvachka - Нещо такова:))))) Браво-на-тебе!
28.07.2010 20:37
good4you написа:
Със зелена кръв красиви са едни,
други гордеят се ако минат за сини,
но копнея червената да кипне в мен
да те грабна силен на коня си в плен
да те вържа с целувки, вместо с въже
да се притискаш страстно моя пленнице
да бушува червената ни кръв във вените
докато се усетим свободни сред нивите.

цитирай
46. razkazvachka - Много обичам като коментираш! Ама следващото, дето ще го имате утре - ще бъде върха на щуравите светове:))))
28.07.2010 20:41
ronya написа:
Пак обърна света надолу с главата... И пак се оказа, че когато го накараш да стои по твоя начин, е по-красив :)))
Целувки, щурачке :)


цитирай
47. razkazvachka - Привет! Винаги се радвам когато се появиш... наистина сякаш минаваме от свят в свят...
28.07.2010 20:48
gkowachew написа:
Идвам от друго място...днес е ден, който не искам да си спомням, но няма да забравя...


Току-що се появих и аз - нямах достъп до мрежата тези дни...
цитирай
48. razkazvachka - Нищо чудно:)))) За справка - снимала съм подобни треволяци на триста километра по-натам - сега ще ги кача на сървъра да видя какво е излязло:))))
28.07.2010 20:50
benra написа:
че това място ми е познато...мдааа

цитирай
49. voinov50 - и мента и бял равнец и жълт кантарион и вратига и синя жлъчка си имаш :)))
29.07.2010 10:02
а тиквичката е прекрасна, ще стане едно пълнено деликатесче от нея...
Поздрави за постинга!
цитирай
50. razkazvachka - Oh yeah:))))
29.07.2010 11:17
Тиквичката я изтървахме докато се мотахме по пътищата из дъжда - и сега вече върви накъм баница!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: razkazvachka
Категория: Изкуство
Прочетен: 1838609
Постинги: 291
Коментари: 7478
Гласове: 22446
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930