Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.07.2010 17:46 - 172. За краставиците и краставичаря
Автор: razkazvachka Категория: Изкуство   
Прочетен: 11181 Коментари: 48 Гласове:
22

Последна промяна: 30.12.2010 04:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Аграрни неволи


Вторник 13-ти, известно е, че е истинският черен ден, а не, както повсеместно се шири петъка, набеден след разни календарни промени. Денят е бил вторник. Датата - 13.
Та тоя вторник рекох да се скатавам от всякакви сериозни народополезни дейности, да не повредя нещо.
В понеделника бях стопила съединителя на колата до синьо и с последни издихания я дотътрузих на първа до автосервиза, където я бях оставила да си чака ред. Значи отпадаше неясната заплаха от ПТП или от проспиване на поредната явка и обяснения с нови попълнения сред контрольорите по астро транспорта и евентуално задържане на шофьорската ми книжка докато мине и махмурлука...
Та, рекох да се подмажа на Геката и да го придружа до опитното поле, дето с него от години изкарваме страхотна реколта от глухарчета и коприва, а другите насаждения по една или друга причина не могат да се класират за окръжната аграрна изложба.
Там поне, мислех си, няма какво повече да сбъркаме - дядо Господ се грижи за вересиите си.
Геката го раздава овощар - сади ябълкови дървета от сой, после забравя и започва да ги присажда. Тръшка се цяло лято, че не се хващат, а на септември отиваме и намираме разлив на местната вада точно до изстрадалите ябълкови дървета, а те отрупани с жълти и червени сочни разкошотии.
Аз се правя на градинар - миналия септември успях да изкарам два килограма свежи зелени огнено лютиви пиперки и още толкова домати.
Тая година ми бяха забранили да припарвам до домати и пиперки. Което си беше чиста проба удобство, защото копаенето на вади и поливането после някак не са ми любими блогове, пардон - дейности. Заради което и исках да се подмажа на Геката и бях посяла цял ред краставици от едно семе в пакетче, което намерих в чекмеджето, дето си държим семена от специални култури. Имаше си и листче, на което надлежно пишеше : краставици.
Геката, обаче, беше забравил за това семе, събирано миналото лято и изсушено върху книжка, а после - прибрано и надписано. Та той, по собствена инициатива се бе затътрил на пазара и бе купил поникнали краставици в саксийки. На него краставиците са му слабост, а и умее да ги отглежда, ама малко му се видяха.
Затова и аз бях посяла още една резервна вада и сега се надявах да го изненадам с богата реколта.
Отиваме, значи, на терена и виждаме как всичко зеленее и цъфти, пълзят ластари по системата от колове и лико, пчелички жужат и всякакви бръмбари, мушици и комари весело се реят между слънцето и краставичевата плантация.
- Брей, мило, я гледай как са избуяли твоите краставици! - диви се Геката. - Гледай как са плъзнали нагоре по ликото.
- Че са плъзнали - плъзнали са, - викам, а си мисля: "А защо са им различни листата - някак по-нежни са от редовните краставици".
Доближаваме се на първа позиция и  Геката започва да изследва джунглата за очаквана богата реколта.
То, че има реколта, има... ама...
- Абе, мило - подхваща дипломатично Геката - тия краставици що са кръгли?
Гледам аз - по ликото висят сума ти дребни плодове - зелени и топчести, някак не мязат на оня материал, дето се слага с копър и чер пипер в оцет и вода и става за мезе.
А Геката вече се е заел яко с изследователската работа и рови по долните етажи, от където ухилено измъква две свежи пъпешчета "Медена роса":
- Я, пипончета! - възкликва радостно.
После вижда отсъстващата ми физиономия и ме успокоява:
- Споко бе! Краставиците са в моите компетенции. Ама пипончетата са върха.
Е, имаше значи  пъпеши а и човекът от автосервиза вечерта ме викна да си прибера колата:
- Готова е, взимай я, качвай се и карай смело и безотговорно!
Така и направих и ето ме пак тука.
Вторникът мина и тая година без усложнения.
Настана мир и любов по улиците и пътищата.
А краставичките си цъфтят и връзват под вещата експертиза на майстора-краставичар.  
Само се чудя, кой ми пробута семе от пъпеши за краставичево семе. Някой май се грижи да си осгури монопола върху краставичарството.
Хъммм!

image



 






Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pegas08 - Разказче, пръв ти се докарвам.
14.07.2010 18:12
От мен да знаеш- това е постинг на постингите!
Да те питам първо : Да не си роднина на Удхаус? Каква е тази зеленчукова идилия? Да не ходите с нинджата на една и съща леха? Чула ли си за прославения му в блог .бг, скъсан маркуч? Нищо , да си кажа лафа...
А сега за моят любим герой Геката. Ще го умориш това момче, биуеър!
Това означава : Бира му давай, не мотика!
Чакам мезето!
С уважение, кон пил ,мезе не ял, Пегас08!
цитирай
2. bapha - е те толкуз вкусни краставици
14.07.2010 18:19
нема :))))

пу данти е уруки на уменията начи...
да ти дам една стара вода да я туриш в дамаджаната, барем един джин изкараш :))))
цитирай
3. tili - Карел Чапек сигурно
14.07.2010 19:22
има нещо с вашето семейство, май. Много си падам по неговите Години на рибаря и градинаря. Пиши редовни рапорти и защо няма снимка на тази Медна роса??? М?:)))
цитирай
4. razkazvachka - Пегасе, фнимавай, да не тъ види Геката сред краставиците, щот треби всякакви контрабандисти:)))
14.07.2010 19:35
pegas08 написа:
От мен да знаеш- това е постинг на постингите!
Да те питам първо : Да не си роднина на Удхаус? Каква е тази зеленчукова идилия? Да не ходите с нинджата на една и съща леха? Чула ли си за прославения му в блог .бг, скъсан маркуч? Нищо , да си кажа лафа...
А сега за моят любим герой Геката. Ще го умориш това момче, биуеър!
Това означава : Бира му давай, не мотика!
Чакам мезето!
С уважение, кон пил ,мезе не ял, Пегас08!


Знам го Муханинджата - той е авангарда на жегавото творчество.
А бира с краставици не върви - я литни до входа на някой дискаунт стор за кебапчета, а?
цитирай
5. razkazvachka - Нема, щот са "Медена роса":))))
14.07.2010 19:37
bapha написа:
нема :))))

пу данти е уруки на уменията начи...
да ти дам една стара вода да я туриш в дамаджаната, барем един джин изкараш :))))


Ха, дай тука старата дамаджана - Геката чака да капнат всичките джанки да ги менка за шльокавица - а ще им турим малко пъпеш за аромат:))))
цитирай
6. razkazvachka - няма снимка, щот ги изядохме:))))
14.07.2010 19:45
tili написа:
има нещо с вашето семейство, май. Много си падам по неговите Години на рибаря и градинаря. Пиши редовни рапорти и защо няма снимка на тази Медна роса??? М?:)))


ама бяха еййййй толкавииии, както казва добрият рибар:)))
цитирай
7. iliada - А ,тази я зная-за краставиците и краставичара
14.07.2010 19:59
Откакто съм се родила ме предупреждават на краставичар краставици да не продаваммммммммммммммммм:))))))
цитирай
8. hristo27 - Ще те призная догодина за градинар, ...
14.07.2010 20:14
Ще те призная догодина за градинар, ако засадиш плодна фиданка и по това време береш банани :))))))
А между другото, тия пъпеши от твоите краставици може би вървят освен с ракийка и с уиски ? :)))
цитирай
9. pegas08 - Разказче, не ми се прави на ударена!
14.07.2010 20:27
С пъпеша и мастика върви!

Геката ги знае тези масрафи!
Ще те свалям, преди пропуснах!
ЛекА И ОЧАКВАЩА ВЕЧЕР!
цитирай
10. nicodima - Пъпешите вървят с парченца синьо сирене и ледено бяло вино : )...
14.07.2010 20:28
Баща ми беше агроном. Майка ми - също, но се заби в администрацията и през седмица две летеше до Министерство на Земеделието / тогава имаше редовни полети София-Варна и билетът беше 22 лева : ) /... Разхождат се двамата и баща ми откъсне някаква тревичка и я изпитва, а тя се ядосва. "Capsella bursa pastoris" / овчарска торбичка /, триумфиращо казва баща ми и продължава 2-3 крачки пред нея, оглеждайки критично всички растения около себе си. Тя ситнеше намусена след него и си го изкарваше на мен : ))... докато беше възможно... Бог да я прости!
цитирай
11. razkazvachka - безплатни са... засега:))))
14.07.2010 20:59
iliada написа:
Откакто съм се родила ме предупреждават на краставичар краставици да не продаваммммммммммммммммм:))))))

цитирай
12. razkazvachka - вървят, вървят - ей тука имаше една бутилка, дето не се търкаля:))))
14.07.2010 21:06
hristo27 написа:
Ще те призная догодина за градинар, ако засадиш плодна фиданка и по това време береш банани :))))))
А между другото, тия пъпеши от твоите краставици може би вървят освен с ракийка и с уиски ? :)))


Гледай сега - тая градина няма грешка - ако е наречено банани да излязат - няма значение какво садя... само трябва да се уговоря с мацката от плод-зеленчука ей таме зад ъгъла...
цитирай
13. razkazvachka - Трай, конче, за пъпеш и мастика:))))
14.07.2010 21:15
pegas08 написа:
С пъпеша и мастика върви!

Геката ги знае тези масрафи!
Ще те свалям, преди пропуснах!
ЛекА И ОЧАКВАЩА ВЕЧЕР!


Ама какво да ти разправям, нали си пернато - тука из Дивия Запад мастиката я дават във водна чаша на закуска старите баби - та колегите от БостАн като дойдат - отначало се чудят от какво е това мляко, пък после - нали са учени да са културно адаптивни - свикват и по цял ден щракат с пръсти...
Пъпеша се яде на закуска също - виж, преговори си Удхауса дето го споменаваш по-нагоре...
цитирай
14. razkazvachka - Ще си призная, сега е момента: в шести клас си мечтаех като порасна да стана агроном ...
14.07.2010 21:21
nicodima написа:
Баща ми беше агроном. Майка ми - също, но се заби в администрацията и през седмица две летеше до Министерство на Земеделието / тогава имаше редовни полети София-Варна и билетът беше 22 лева : ) /... Разхождат се двамата и баща ми откъсне някаква тревичка и я изпитва, а тя се ядосва. "Capsella bursa pastoris" / овчарска торбичка /, триумфиращо казва баща ми и продължава 2-3 крачки пред нея, оглеждайки критично всички растения около себе си. Тя ситнеше намусена след него и си го изкарваше на мен : ))... докато беше възможно... Бог да я прости!



и цялото семейство ме обяви за нон грата:))))

сиренцето - оооооааааааа - имам едни вредни навици - обичам го специалното сиренцееее

а Овчарската торбица ми спаси живота миналото лято...
цитирай
15. divna8 - Шехерезада Българска, на далавера съм... :):):)
14.07.2010 22:00
Веган съм - бирата я пия и с пъпеш, и с краставица, и с какъвто се сетиш там зеленчукоплод... :)))
Сиренцето го оставям за вас ... /Яяа, колко съм щедраааа... И то на синьо сирене / :))))
Хубава вечер... !
цитирай
16. bigbrother2 - Е тва е екоземеделие!
14.07.2010 22:05
Квото излезе тва е!
Само при мен има капково напояване. И нямам грижи с поливането. Кажи на Геката, ще го светна:)))
цитирай
17. mrazekoff - Ооооох , като ти чета разказа мога да ти
14.07.2010 22:12
завидя на упоритостта и познанието, защото аз съм селско чадо, израсъл съм и живея на село, но съм с градски манталитет:))))))
Никак не ми допада земеделската работа :(((
Аз съм зананятчия и с ръцете си правя други интересни неща. Виж за градинка и чемшири, ми доставя удоволствие да обслужвам, но за градини и реколти - никак....
Поздравления за разказа и пожелание за приятно прохладна юлска вечер!!!
цитирай
18. razkazvachka - Хей, Дивна! Имам тука някъде една презентация, която твърди, че шоколадът е зеленчук...
14.07.2010 22:13
divna8 написа:
Веган съм - бирата я пия и с пъпеш, и с краставица, и с какъвто се сетиш там зеленчукоплод... :)))
Сиренцето го оставям за вас ... /Яяа, колко съм щедраааа... И то на синьо сирене / :))))
Хубава вечер... !


А бира с пъпеши и аз пия...
цитирай
19. razkazvachka - А, Геката си знае - има тука един стар дълбок бунар - пуска дини в него, после
14.07.2010 22:17
bigbrother2 написа:
Квото излезе тва е!
Само при мен има капково напояване. И нямам грижи с поливането. Кажи на Геката, ще го светна:)))


пуска помпата и пълни ваната с вода - и изобщо настава един аграрен плаж насред краставиците и под асмата...
цитирай
20. razkazvachka - Здрасти и на тебе! Видях какви ги ваеш - това си е изкуство, твоето.
14.07.2010 22:21
mrazekoff написа:
завидя на упоритостта и познанието, защото аз съм селско чадо, израсъл съм и живея на село, но съм с градски манталитет:))))))
Никак не ми допада земеделската работа :(((
Аз съм зананятчия и с ръцете си правя други интересни неща. Виж за градинка и чемшири, ми доставя удоволствие да обслужвам, но за градини и реколти - никак....
Поздравления за разказа и пожелание за приятно прохладна юлска вечер!!!


А аз нали съм стажувала при баба ми първите седем години и следващите дванадесет лета...
Отдавна не копая - само си разправям... :)))
цитирай
21. injir - Градинари!
14.07.2010 22:45
Градинари!
цитирай
22. razkazvachka - виртуални при това:))))
14.07.2010 22:47
injir написа:
Градинари!

цитирай
23. divna8 - Гериии !!! Да си останем приятелки, ммм ;) Не мипредлагай шоколад... Организмът ми не го понася - от минал живот, май та до днес :):):)
14.07.2010 23:36
18. razkazvachka - Хей, Дивна! Имам тука някъде една презентация, която твърди, че шоколадът е зеленчук...
22:13
divna8 написа:
Веган съм - бирата я пия и с пъпеш, и с краставица, и с какъвто се сетиш там зеленчукоплод... :)))
Сиренцето го оставям за вас ... /Яяа, колко съм щедраааа... И то на синьо сирене / :))))
Хубава вечер... !


А бира с пъпеши и аз пия...
****************************************
Ти замезвай с каквото искаш, а аз - с каквото мога :):):) Поне с бирата нямам проблеми... все още не ми е "изблеяла" :)))))))
цитирай
24. razkazvachka - ха, и аз не мога да ям шоколад - затова така свободно си думам за него
14.07.2010 23:49
а ше замезваме с клюки за тоя-оня:)))

абе, да те питам - стои ли още оня природонаучен музей, а и другия - историческия - около Четвъртък пазар, дето Вал разправя, че го нямало вече?
Затъжила съм се за моята стара приятелка - дебелата препарирана анаконда на дървото до вратата - ама, като се замисля, май вече са я изяли молците... нищо, че беше зъбата
... а може и да не са?
цитирай
25. divna8 - Стоят си, музеите, стоят... :)))
15.07.2010 00:13
Е, историческият доста време бе в "ремонтно-недоразумевателна" криза и "под прикритие" /работеше само за историци и специалисти разни :))) /...
Скоро не съм ходила и Природо-научния - тъкмо повод да поздравя анакондата :))) от теб и да видя да не са й изпопадали зъбите!
цитирай
26. razkazvachka - Ама историческия вечно си беше затворен - нали има едни панички в него, дето
15.07.2010 00:51
все ги подменят с "оригиналните"...
Брях, ако анакондата стои, ще взема да повярвам във вечността...
и ще се организирам да дойда да й преброя зъбите...:))))
познай какво пиша сега - за цирка, кракобола и - както съм я подкарала - за най-ранните ми туристически подвизи по Джендем тепе...
цитирай
27. анонимен - хахаха,
15.07.2010 05:00
ама голяма сладурана си и така сладкодумно ги разтягаш, че не ми се тръгва оттук.

поздрави

оси
цитирай
28. pegas08 - Ало,номер 27, да си мери приказките, моля!
15.07.2010 06:32
Да вика сладурана на жена си ! Ние с Геката имаме мисия тука- аз свалям, Геката облича!
Майтап бе, братче. Давай бирата и после се сладуркай, колкото искаш!
цитирай
29. pegas08 - Разказче, истината да ти кажа...
15.07.2010 06:40
Цяла нощ сънувам твоите древногръцки- митологични пъпеши!

И си мисля, такива О,Хенри като твоя милост,
КАКВИТО И КРАСТАВИЦИ ДА ОБРИСУВАТ
НА ГЛАДНИЯ НАРОД,
ПАК ЩЕ ГИ ПРОДАДАТ!

По-скоро- пробутат, да се уточня!
цитирай
30. osi4kata - Да вика сладурана на жена си ! Ние с ...
15.07.2010 07:28
pegas08 написа:
Да вика сладурана на жена си ! Ние с Геката имаме мисия тука- аз свалям, Геката облича!
Майтап бе, братче. Давай бирата и после се сладуркай, колкото искаш!


пегасе, бе, това бях аз....
цитирай
31. ivankalilova - Я не се кахъри Сладкодумничке. . . . . ...
15.07.2010 07:38
Я не се кахъри Сладкодумничке......!Само да знаеш какво хубаво сладко от пъпеши става.......А рецептата .....ще ти я изпратя!
Е хайде слънчев ден, че има много работа около сладкото......
Поздрави!:)))
цитирай
32. monaliza121 - Ееей, голяма лакардия с тези краставици...
15.07.2010 07:42
Вчера си купих едно пъпешче от горепосочения сорт, но ми миришеше на краставица и поради тази причина го ядох придружено не с бира...

Градинарски привет, сладкодумке!
цитирай
33. scarlety - Аз чета и събирам акъл,
15.07.2010 07:59
понеже съм едно градско чедо и краставиците и пипоните предимно ги консумирам:))))
Четвъртъчни поздрави,Разказвачке!:)
цитирай
34. ronya - Монопол върху краставичарството?!?!?!
15.07.2010 10:05
Хахахахаха, убиваш ме, ей!!!
Грабвай монопола върху пъпешите и ставай...(как трябва да се каже? пъпешарка?) :)))
Нахилено да ти е... чак до 13...хилядната година ;)
цитирай
35. razkazvachka - не си тръгвай, след малко пускам цирка:))))
15.07.2010 10:21
анонимен написа:
ама голяма сладурана си и така сладкодумно ги разтягаш, че не ми се тръгва оттук.

поздрави

оси

цитирай
36. razkazvachka - еее, сега, ще се обиждаме ли - какво искаш да кажеш с това "пробутват" - нали пръв се нареди на опашката!
15.07.2010 10:26
pegas08 написа:
Цяла нощ сънувам твоите древногръцки- митологични пъпеши!

И си мисля, такива О,Хенри като твоя милост,
КАКВИТО И КРАСТАВИЦИ ДА ОБРИСУВАТ
НА ГЛАДНИЯ НАРОД,
ПАК ЩЕ ГИ ПРОДАДАТ!

По-скоро- пробутат, да се уточня!


ае, отхвърчай да си търсиш булка, обади се да ти стана кума
цитирай
37. razkazvachka - ей, чшъъъ, я не ми разваляй мохабета с гостите - ми ако не съм мадама, ммъ?
15.07.2010 10:27
pegas08 написа:
Да вика сладурана на жена си ! Ние с Геката имаме мисия тука- аз свалям, Геката облича!
Майтап бе, братче. Давай бирата и после се сладуркай, колкото искаш!

цитирай
38. razkazvachka - Пегасчо само се навърта из навалицата, ама сега като разбере, че си ти
15.07.2010 10:29
osi4kata написа:
pegas08 написа:
Да вика сладурана на жена си ! Ние с Геката имаме мисия тука- аз свалям, Геката облича!
Майтап бе, братче. Давай бирата и после се сладуркай, колкото искаш!


пегасе, бе, това бях аз....


ще дохвърчи да ти прави мили очи - крилатото му конче:))) като комар напада сутрин...
цитирай
39. razkazvachka - Привет! аз пък вчера забърках сладкото от круши - страхотно е да го полееш върху печено пиле....
15.07.2010 10:31
ivankalilova написа:
Я не се кахъри Сладкодумничке......!Само да знаеш какво хубаво сладко от пъпеши става.......А рецептата .....ще ти я изпратя!
Е хайде слънчев ден, че има много работа около сладкото......
Поздрави!:)))


уф, тия моркови на закуска...
цитирай
40. razkazvachka - така си е ... всички краставици, миришат на краставици, независимо от формата:))))
15.07.2010 10:33
monaliza121 написа:
Вчера си купих едно пъпешче от горепосочения сорт, но ми миришеше на краставица и поради тази причина го ядох придружено не с бира...

Градинарски привет, сладкодумке!


а пъпешчетата се избират по 2 признака: да са меки и да ухаят от два метра...
цитирай
41. razkazvachka - ееее, разликата е, че аз ги и съчинявам:))))
15.07.2010 10:34
scarlety написа:
понеже съм едно градско чедо и краставиците и пипоните предимно ги консумирам:))))
Четвъртъчни поздрави,Разказвачке!:)

Поздрав и на тебе, О Хара!
цитирай
42. razkazvachka - ей сега изпратих Геката до кварталната сергия за пъпешче и бира:))))
15.07.2010 10:36
ronya написа:
Хахахахаха, убиваш ме, ей!!!
Грабвай монопола върху пъпешите и ставай...(как трябва да се каже? пъпешарка?) :)))
Нахилено да ти е... чак до 13...хилядната година ;)


Наздраве с кафето!
цитирай
43. voinov50 - Той Геката явно знае, че докато Медената роса узрее, джанките отдавна ще са обърнати на шльокавица...
15.07.2010 12:50
И ти май ни будалкаш нищо, ама, ха да видим...:)))
Добре, че някой не ти е завил в книжката семена от кратунки, инак ще имаше да се чудиш какво да ги правиш :)))
Ще трябва и аз да хвърля накоя снимка от моите аграрни упражнения, ама да видим кога ще бъде...
цитирай
44. razkazvachka - и знаеш ли кое е най-гот: всичкото е истина, ама не от едно и също време и от едно и също място
15.07.2010 13:36
voinov50 написа:
И ти май ни будалкаш нищо, ама, ха да видим...:)))
Добре, че някой не ти е завил в книжката семена от кратунки, инак ще имаше да се чудиш какво да ги правиш :)))
Ще трябва и аз да хвърля накоя снимка от моите аграрни упражнения, ама да видим кога ще бъде...


само снимката на краставицата е от миналата седмица...
цитирай
45. gkowachew - А откъде идва
15.07.2010 14:52
и какво означава- краставици на търкалета?:)))
цитирай
46. razkazvachka - не знам - ти ми кажи:)))
15.07.2010 15:16
gkowachew написа:
и какво означава- краставици на търкалета?:)))


аз ги употребявам цели в снимките...
цитирай
47. makont - Голям смях.
16.07.2010 15:55
Хич ни няма като грединарки. Аз веднъж ще садя картофи и като копам като обезумяла, дойде баба и рече: Чедо, картофи ще садим, няма да правим кладенец!
цитирай
48. razkazvachka - Тези баби! Добре го даваха - ама и как да им се сърдиш - те бяха Големи!:)))
16.07.2010 20:20
makont написа:
Хич ни няма като грединарки. Аз веднъж ще садя картофи и като копам като обезумяла, дойде баба и рече: Чедо, картофи ще садим, няма да правим кладенец!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: razkazvachka
Категория: Изкуство
Прочетен: 1841526
Постинги: 291
Коментари: 7478
Гласове: 22446
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930