Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.07.2010 15:14 - 169. Пътят към Пловдив
Автор: razkazvachka Категория: Изкуство   
Прочетен: 14901 Коментари: 54 Гласове:
45

Последна промяна: 30.12.2010 04:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
и поздрав за Васко Венински - 5000ия глас



- Ако се качиш на Връа и времето е ясно, виждат се тепетата на Пловдив - казва дядо ми, докато се мушим из габерите за божур.
- Нали ще се качим до горе? - пита за кой ли път Лазо, но дядо ми не губи търпение.
Напредваме бавно - на едно място в тревата има скрито гнезденце. Дядо ми повдига лекичко тревата с тоягата: малка уютна вдлъбнатинка в земята, покрита със сено - спретната и идеално кръгла като гаванка с три  сивозеленикави яйчица на кафяви лунички, лъскави. Искам да ги пипна, но дядо ми вече е ударил леко по пръстите Лазо, който е бързак:
- Не ги пипай, после майката няма да се върне да ги излюпи! - казва дядо ми и ние само ги гледаме жадно.
- Я вижте е таме какво има - посочва той и ние се втренчваме във върха на тоягата, която сочи нагоре към края на издатината... Едно дребно животинче  -  бежово на дълги тъмнокафяви ивици е седнало и си мие муцунката.
- Лалугер! - шепне дядо ми и ние стоим очаровани, защото от земята започват да изскачат мънички-дребнички весели мъничета от същата разцветка.
Ахваме, майката се стресва и се втурва бързо към следващата дупка, а мъничетата я следват като шарена ивица.
На дядо ми му е омръзнало да се мотае, а и слънцето се е вдигнало и напича, та ни подканя да стигнем до горе, а ние не се мотаем, защото искаме да видим тепетата.
Докато стигнем, обаче, полето надолу е потънало в маранята и само с много голямо въображение  погледът може да прескочи по права линия някъде 70-80 километра и да си представи очертанието на Джендема и до него - изправената издута фигурка на Альошата - ако не друго - то поне си е ориентир.


След някой-друг ден тръгваме с Лазо и баба ми за Пловдив - с автобус от "урището" - така му викат на село, нищо  че в книгите го изписват "хорище" - на село си е урище. Вече не се опитваме да видим Пловдив, защото автобусът хваща пътя.
А пътят е друго нещо.  Той се вие през селата, спира на площадите пред хоремазите, разтоварва пътници и багажи, товари нови на старите раздрънкани рейсове, бутат се пътниците, бая зор е да си намериш място. После спира в Пазарджик - имаше автогара насред града - не помня сградата или "агенцията", както й викаха бабите, ама беше невъобразима тълпа, автобусите спираха до някакви стълбища с платформи - защото багажът се качваше на покрива на автобуса, а наоколо вървяха бозаджии с по два гюма в ръце и дървено сандъче на колана на пояса. В единия гюм имаше боза, в другия - вода за миене на чашите, а в сандъчето на пояса - по две-три дебели стъклени чаши и алуминиево канче за отмерване на бозата.
И после автобусът за Пловдив поемаше пак по стария път между тополите, а отстрани пърпореха като синьозелено кадифе лозята, напръскани със син камък и вар, а между тях се кипреха заоблените темета на тракийските могили. Всеки път ги гледах с копнеж и исках да сляза да ги разгледам отблизо, но после нямаше как пак да хванем автобуса.
Имаше и оризища - наводнени и загадъчни. Винаги някой щъркел крачеше важно из тях, а много често, докато го гледах, измъкваше продълговата, гърчеща се гадинка и политаше тежко към гнездото с малките.
От едната страна на Пазарджик бе Тополница с дълбоките студени води, а от другата - към Пловдив - Луда Яна - мост над широко песъчливо речно корито, където накриво като пияна вада течеше малка рекичка. И всеки път баба ми, която бе от Априлци, разказваше за лудия нрав на тази рекичка и обясняваше как наводнявала даже и пътя за Пловдив. Тогава започвах да си представям кошмара със залетия път и как няма да можем да отидем до там.
По някое време тополите изчезват и сред равното поле, което доставя неимоверно удоволствие на баба ми, на която средногорските баири са и в повече, в далечината се виждат - този път съвсем наяве - тепетата - синкави, но отчетливи.


Пловдив започва от Девети километър - пътят се променя видимо, от двете страни има оранжерии с карамфили и краставици, но също и декоративни храсти и ароматни дървета. Неповторимият аромат на Пловдив - никой друг град го няма.  А успоредно на пътя, по-близо до грамадата на Родопите, друга плътна редица тополи маркира Марица, която по онова време е пълноводна и бистра. И пътят се влива в ароматната шумотевица на града, навлиза чак до южната автогара, която е мръсна, но вече на кой ли му пука - стигнахме. Остава само да минем през миризмата на тютюн покрай старите складове, през острата миризма на Сточна гара и вече сме под сянката на двата реда дървета  по "Христо Ботев", а градините са пълни с рози, здравец, дамско сърце, глицинии и едни червени цветенца, на които до ден днешен не им знам името. Мирише на бензин, цъфнали дървета, парфюм, готвено - страхотна смесица от ухания, които заместват простора по пътя от Еледжик до Пловдив.

Пътувала съм много пъти: автобусите се променяха, автогарите - също, макар че винаги носеха оня претъпкан с хора, мръсен, натоварен с багаж, изпълнен с миризми на кебапчета свят на дългото пътуване. Понякога спирахме в Пазарджик, за да отидем на гости. Когато пътувах сама, нарочно пропусках автобуса за Пловдив, за да видя Надя - приятелката ми от село, чието семейство се бе преселило в града - и тя ми разказваше за безкрайните си разговори с един младеж. Или ходех при Маргаритка - братовчедката, която обичах най-много. Или при другата ми баба. Но винаги - по пътя за Пловдив.
Родното ми място. Пазарджик, който е по пътя за Пловдив.
Майка ми не иска да си спомня за онова пътуване посред студения януари, когато шофьорът не ще да я пусне в автобуса и се развиква да се връща да ражда в къщи. И тя притеснена се сгушва и изтърпява цялата дандания на безкрайно дългото едночасово пътуване до Пазарджик. И така родното ми място е на път - между дивия връх с божурите, змиите, лалугерите, сърничките и глиганите - и Пловдив, с градския аромат и суета.
И понякога ми липсва усещането за град: сънувам равно поле, потънало в юлската мараня. Път с два реда тополи. Наводнени оризища, редица от зелени тракийски могили, редове от лозя, пърпорещи в прозореца на автобуса, стените на Балкана от ляво, Родопите - от дясно и другите два реда тополи с Марица между тях. А напред, където пътят завършва като дръжка на цвете, се къдри градът и насред равнината тепетата се издигат като пораснали тракийски могили и така знаеш, че пътят е за Пловдив. А после продължава по света.
Когато те хване носталгията за родното място - започваш да си представяш пътищата към него. Самият Пловдив е път - през времето. Но това е по-късно. Първо е пътят.






Гласувай:
45



1. pilcho - Eххх,
08.07.2010 15:40
ама как рисуваш само!!!
цитирай
2. miaa - Хубаво е да пътуваш! Да посрещаш ...
08.07.2010 15:45
Хубаво е да пътуваш! Да посрещаш изгревът и да изпращаш залеза!
Романтично и красиво е Приказно момиче! Благодаря ти!
цитирай
3. razkazvachka - Нямам снимки от оня път:))) затова се налага да не мързелувам като пиша...
08.07.2010 15:47
pilcho написа:
ама как рисуваш само!!!


Хубав ден на тебе!
цитирай
4. razkazvachka - И аз ти благодаря, Миаа!
08.07.2010 15:48
miaa написа:
Хубаво е да пътуваш! Да посрещаш изгревът и да изпращаш залеза!
Романтично и красиво е Приказно момиче! Благодаря ти!

хубав ден и на тебе!
цитирай
5. frina - :)
08.07.2010 16:11
Живо, истинско и уханно - ще си го прочета пак. Хиляди благодарности за несравнимото удоволствие, слънце.:)
цитирай
6. blagovestie - Най-хубав си остава
08.07.2010 16:12
пътят към Връа...
Поздрави, усмихнат ден! :))
цитирай
7. martiniki - добър и свой
08.07.2010 16:15
път:)

Тъкмо завърших "Хардал" на Петър Бакърджиев и него го бива в разказите и спомените с осезаем вкус на детство
цитирай
8. mrazekoff - Наистина си Разказвачка
08.07.2010 16:26
(С главна буква!!!!)
Описанията ти са толкова живи, че ме връщаш назад във времето и пред очите ми като на филмова лента се редят хора , събития, панорами.
Аз съм от Северна България (казвал съм го неведнъж), но Пловдив ми е най-хубавия град.
Нищо, че няма море, нищо, че не е столица, но има красиви панорами - четири планини, има традиции, има дух, а това е най-важното.
Прекрасен постинг - благодаря ти.
Желая ти прекрасна лятна вечер!!!!
цитирай
9. lotos16 - Честито 5000 гласа!
08.07.2010 16:41
Поздрави за теб и Венински!
Пожелавам ти още много, много гласове на приятели и почитатели.

Както си започнала, всичко ще си разкажеш. :)))) Освен, че сме родени в един окръг, сме родени и в един и същи месец, остана и зодията да ни е еднаква.
А дали не сме пътували по едно и също време от Пазарджишката автогара????
цитирай
10. hristo27 - Готино, майна! :)))))))
08.07.2010 16:56
Готино, майна! :)))))))
цитирай
11. hel - Страхотна смесица от ухания и ка...
08.07.2010 17:51
Страхотна смесица от ухания и картини! И път! Два пъти прочетох!
Поздрав сърдечен!
цитирай
12. razkazvachka - Това беше идеята - следотърсачески по следата от ухания, които водят към града...
08.07.2010 18:48
frina написа:
Живо, истинско и уханно - ще си го прочета пак. Хиляди благодарности за несравнимото удоволствие, слънце.:)


Радвам се, че работи:)))
И да хванеш голямата риба!
цитирай
13. razkazvachka - :))) интересното е, че не е ВръО, а е ВръА... ама като погледнеш -
08.07.2010 18:50
blagovestie написа:
пътят към Връа...
Поздрави, усмихнат ден! :))


ако си на Бунарджика и времето е ясно - може да се види и Еледжика, а Връа е току пред него:)))
цитирай
14. razkazvachka - Пък аз днес съм в реанимация след разни сесии и тъкмо започнах втората книга на Елизабет Костова -
08.07.2010 18:52
martiniki написа:
път:)

Тъкмо завърших "Хардал" на Петър Бакърджиев и него го бива в разказите и спомените с осезаем вкус на детство


в превод на Йордан Костурков - тя че пише жената, пише, ама и колегата от Пловдив си го бива - разкошен език...
цитирай
15. razkazvachka - Как да няма море в Пловдив:)))
08.07.2010 18:53
mrazekoff написа:
(С главна буква!!!!)
Описанията ти са толкова живи, че ме връщаш назад във времето и пред очите ми като на филмова лента се редят хора , събития, панорами.
Аз съм от Северна България (казвал съм го неведнъж), но Пловдив ми е най-хубавия град.
Нищо, че няма море, нищо, че не е столица, но има красиви панорами - четири планини, има традиции, има дух, а това е най-важното.
Прекрасен постинг - благодаря ти.
Желая ти прекрасна лятна вечер!!!!


ще сглобим едно - колко му е! Благодаря за готиния коментар!
цитирай
16. razkazvachka - Нема начин - Водолеите сме като ято:))) само годината не съм нацелила иначе денят си е тоя - и Висоцки го е заплюл за рожден ден, пък и Робърт Бърнс навремето и
08.07.2010 18:57
lotos16 написа:
Поздрави за теб и Венински!
Пожелавам ти още много, много гласове на приятели и почитатели.

Както си започнала, всичко ще си разкажеш. :)))) Освен, че сме родени в един окръг, сме родени и в един и същи месец, остана и зодията да ни е еднаква.
А дали не сме пътували по едно и също време от Пазарджишката автогара????


Агенцията - сега се сетих, се намираше на един голям равен площад пред онова, което днес е полицията - после го направиха с шадраванчета и плочки, а имаше едни дребни кокошки...
След това беше "новата" автогара - ей там колко часа от младините си съм пропиляла...
цитирай
17. razkazvachka - Хубу, начи!
08.07.2010 18:58
hristo27 написа:
Готино, майна! :)))))))


:)))
цитирай
18. razkazvachka - Поласкана съм Хел!
08.07.2010 18:59
hel написа:
Страхотна смесица от ухания и картини! И път! Два пъти прочетох!
Поздрав сърдечен!


Хубаво да ти е!
цитирай
19. veninski - Гергана, и аз помня времето, когато ...
08.07.2010 19:12
Гергана, и аз помня времето, когато автогарите се наричаха "пътнически агенции". Пред очите ми е моето първо пътуване с раздрънкания рейс по криволичещия път, следващ по петите забързаната Чая... Първото си докосване до Пловдив през 1962-а... Неповторимия аромат на бозата от гюмовете... Ех, времена... А дядо ти е напълно прав - докоснеш ли яйцата на птица, тя ги изоставя и повече не се връща в гнездото... Една от първите истини, които научих в моето детство...
Аплодисменти за разказаното! И благодарност за поздрава!
http://vbox7.com/play:a94221e9
цитирай
20. razkazvachka - амиии, поглеждам днес по някое време статистиката и гледам, че сте я докарали докъм 5000, преброих точно и си рекох -
08.07.2010 19:26
veninski написа:
Гергана, и аз помня времето, когато автогарите се наричаха "пътнически агенции". Пред очите ми е моето първо пътуване с раздрънкания рейс по криволичещия път, следващ по петите забързаната Чая... Първото си докосване до Пловдив през 1962-а... Неповторимия аромат на бозата от гюмовете... Ех, времена... А дядо ти е напълно прав - докоснеш ли яйцата на птица, тя ги изоставя и повече не се връща в гнездото... Една от първите истини, които научих в моето детство...
Аплодисменти за разказаното! И благодарност за поздрава!
http://vbox7.com/play:a94221e9


няма да хабя гол постинг за поздрав - я нещо хубаво - от пътя:)))

беше 60те, ама не знам до колко рано човек пази спомен - дали са били само уханията, или пък съм наложила по-късни картини и цвят върху ухания, които са предизвикали асоциации:))) На Асеновградското шосе имаше една сладкарница - мммм - пък аз нямаше нужда да пазя диета:))))
цитирай
21. gkowachew - Тогавашните пътища задължително минаваха през градовете,
08.07.2010 20:06
задължително спираха на автогарата-пристанище за небесни пехотинци,задължителна беше бозата, задължителни бяха очарованието и надеждата...оптимизмът и мечтата...И цветята-къде ти без цветя тогава...Сега летим по околовръстните пътища...градът го няма, потънал е градът в мъгла...само жриците на любовта ти се усмихват-восъчни фигури от музея на някоя мадам Тюсо...Някой хлипа, после плаче на глас...През стъклото на летящата кола виждаш нощем светещите прозорци на крайните квартали..И зад кой ли прозорец може би животински страда обичана от тебе някога жена...Крещиш неизвестно на кого:"Гадове!"...После сядаш в крайпътно капанче-пиеш, пиеш, пиеш, блъскаш с тежък юмрук масата и отново крещиш:"Той ще се върне!" "Кой ще се върне, наборе?"- пита те свойски старият келнер. Блъскаш с юмрук гърдите си и шепнеш в ухото му:"Аз ще се върна!" Чуваш само как келнерът съска:"Никъде няма да ходиш...преди да платиш!"...
цитирай
22. gkowachew - Да знаеш-
08.07.2010 20:30
разказът ти е великолепен!
цитирай
23. razkazvachka - ейййй, с тия цветя ме подсети - за пазарджишките сватби и за букетите, увити във вестник
08.07.2010 20:49
gkowachew написа:
задължително спираха на автогарата-пристанище за небесни пехотинци,задължителна беше бозата, задължителни бяха очарованието и надеждата...оптимизмът и мечтата...И цветята-къде ти без цветя тогава...Сега летим по околовръстните пътища...градът го няма, потънал е градът в мъгла...само жриците на любовта ти се усмихват-восъчни фигури от музея на някоя мадам Тюсо...Някой хлипа, после плаче на глас...През стъклото на летящата кола виждаш нощем светещите прозорци на крайните квартали..И зад кой ли прозорец може би животински страда обичана от тебе някога жена...Крещиш неизвестно на кого:"Гадове!"...После сядаш в крайпътно капанче-пиеш, пиеш, пиеш, блъскаш с тежък юмрук масата и отново крещиш:"Той ще се върне!" "Кой ще се върне, наборе?"- пита те свойски старият келнер. Блъскаш с юмрук гърдите си и шепнеш в ухото му:"Аз ще се върна!" Чуваш само как келнерът съска:"Никъде няма да ходиш...преди да платиш!"...


Ама, докторе, не пий като караш - или викай резервен шофьор:))))
цитирай
24. razkazvachka - Благодаря, скривам си ушите, щото много пораснаха:))))
08.07.2010 20:53
gkowachew написа:
разказът ти е великолепен!


ама аз си обичам околовръстните пътища - какво им е - веднъж се возихме от Пловдив през Бусманци за Студентски град, а после от там през Люлин за Перник... опознай родината, за да я обикнеш...
по права линия - само с метлата на вещицата...
цитирай
25. ckarlet - Колко си права, хване ли те носта...
08.07.2010 21:27
Колко си права, хване ли те носталгията за родното място - започваш да си представяш пътищата към него.
Поздрави за разказа и за Венински дал 5000 глас!
Прекрасна вечер ти желая!
цитирай
26. razkazvachka - Привет! Правя си, значи, психологически рисърч:)))) за колко време може да се дохвърчи до Филибето на метла по права линия...
08.07.2010 21:45
ckarlet написа:
Колко си права, хване ли те носталгията за родното място - започваш да си представяш пътищата към него.
Поздрави за разказа и за Венински дал 5000 глас!
Прекрасна вечер ти желая!


Много е тъпо, ама в случая носталгията не е географско понятие, а историческо:))))
Благодаря за коментара - Венински ми е талисманчето днес, но всичкия друг народ, дето се отбивате тук сте също допринесли... Хубава вечер!
цитирай
27. injir - Родена сред път. . . Съдбата ти е п...
08.07.2010 22:39
Родена сред път... Съдбата ти е предоставила много посоки и избори. Навярно си взела най-вярното решение.
цитирай
28. razkazvachka - останах си на пътя:))))
08.07.2010 22:43
injir написа:
Родена сред път... Съдбата ти е предоставила много посоки и избори. Навярно си взела най-вярното решение.


е, това е временно... колкото и да е дълго...

Благодаря, че намина през тази отбивка:)))
цитирай
29. tota - Поздрави!
08.07.2010 23:14
Невероятна разказвачка си! Пиши! Хубава вечер!
цитирай
30. razkazvachka - Благодаря, но - в случая само преразказвам...
08.07.2010 23:53
tota написа:
Невероятна разказвачка си! Пиши! Хубава вечер!


с двойното зрение на детето, чиито очи са видели, а паметта е запазила картината някъде дълбоко в моята памет...
цитирай
31. pegas08 - Разказче, като пораснеш, Радичков ли ще ставаш?Абе ти си Голямо Селянче,
09.07.2010 06:18
кво праиш в градската мрежа?

Слушай сега едно парче от грамофона на прабаба, с него ще те , айде познай какво...свалям:

"На брега на тихата Марица,
Срещнах аз, незнайна хубавица,
Очи тъй хубави, като искрица,
После тя ми стана годеница...

Изпълнителят няма да го познаеш, Емил Димитров.

Сега , като ти хареса, какво ще кажеш по оня въпрос?

Приятен, хубав ден! За Геката , няма ли нещо?
цитирай
32. yuliya2006 - СТРАННО ГОДИНИ МИНАВАТ А СПОМЕНИТЕ ...
09.07.2010 08:50
СТРАННО ГОДИНИ МИНАВАТ А СПОМЕНИТЕ ОТ ДЕТСТВОТО ОСТАВАТ В НАС ..
СТРАННО ПРОСТО СИ ТАМ В ТРИИЗМЕРЕН СВЯТ И ГО ВИЖДАШ И ГО УСЕЩАШ...ТОЛКОВА Е БЛИЗКО И НУЖНО..ОНОВА ОТ ДЕТСТВОТО..ТАМ СА КОДОВЕТЕ НИ В ОНЕЗИ СЕДЕМ ТОДИНИ... ПРОЕКЦИЯ НА ЖИВОТА НИ ПОСЛЕ..ТАМ...

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
33. chinaware - Зад ъгъла на времето ..
09.07.2010 09:09
Зад ъгъла на времето ..надничаш , а то там - всичко както си е било : - цветовете - живи и ярки, уханията силни и сладки. Ех тия пътища ... !
Наистина е удоволствие да се промъквам и аз по пътечките на твоите спомени. Които в много случаи все едно и аз съм преживяла .. .
цитирай
34. boristodorov56 - Вървяла си по най-стария път на света - Лондон-Калкута.
09.07.2010 09:28
От Връа към връхтъ.
цитирай
35. karambol5 - ПОчти усетих уханието на Пловдив и ...
09.07.2010 09:35
ПОчти усетих уханието на Пловдив и бях с теб там :))
цитирай
36. pegas08 - Имам оплакване, о-п-л-а-к-в-а-н-е!
09.07.2010 09:51
От теб, разказче. Ще се оплача на ....комисията!.....
ПРОВАЛИ МИ КОНКУРСА ЗА МАЛЪК РАЗКАЗ!

ОТКАКТО ПОДАДЕ ЗАЯВКА,
ЖИВ РАЗКАЗВАЧ НЯМА!
СТРАХЪТ ЛИ ИМ ВЗЕ,, НЕ ЗНАМ!

ДА СЕ МАХАШ ОТ ТАМ!...е, ВРЕМЕННО ДА Е!

цитирай
37. priqtel12 - Ех, че хубаво си нарисувала пътя.....
09.07.2010 09:52
пътя, който ни отвежда до нещо близко, скъпо, стоплящо сърцето. Чудесен постинг!Аз също обичам Пловдив-за мен той носи спомените на студентските години. Винаги е имал някаква особена притегателна сила над мен-още някога, когато си го избрах....Поздрави на теб за чудесния разказ и на Васко за чудесния повод за поздрав! Живи и здрави и двамата и много усмихнати в тези хубави летни дни!
цитирай
38. tili - Е, нямам думи за коментар!
09.07.2010 10:07
Гледам белия прахоляк след рейса, струва ми се, че пътува право към небето...
Разказвачка си ти и то голяма :)))
цитирай
39. razkazvachka - Пегасчо, ти не си ли чул за Глобалното село, бре - тука всички сме глобални селяни!
09.07.2010 10:59
pegas08 написа:
кво праиш в градската мрежа?

Слушай сега едно парче от грамофона на прабаба, с него ще те , айде познай какво...свалям:

"На брега на тихата Марица,
Срещнах аз, незнайна хубавица,
Очи тъй хубави, като искрица,
После тя ми стана годеница...

Изпълнителят няма да го познаеш, Емил Димитров.

Сега , като ти хареса, какво ще кажеш по оня въпрос?

Приятен, хубав ден! За Геката , няма ли нещо?


Мдааа, Емил Димитров е бил любим певец по времето на баба ми и всички градски братчеди на майка ми се казват "Емил"...
цитирай
40. razkazvachka - Няколко пласта проекции - едни изчезват, други са се повредили, но като се изтараши паметта,
09.07.2010 11:01
yuliya2006 написа:
СТРАННО ГОДИНИ МИНАВАТ А СПОМЕНИТЕ ОТ ДЕТСТВОТО ОСТАВАТ В НАС ..
СТРАННО ПРОСТО СИ ТАМ В ТРИИЗМЕРЕН СВЯТ И ГО ВИЖДАШ И ГО УСЕЩАШ...ТОЛКОВА Е БЛИЗКО И НУЖНО..ОНОВА ОТ ДЕТСТВОТО..ТАМ СА КОДОВЕТЕ НИ В ОНЕЗИ СЕДЕМ ТОДИНИ... ПРОЕКЦИЯ НА ЖИВОТА НИ ПОСЛЕ..ТАМ...

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ


Става нещо като презапис и избледнелите и повредени записи просто се допълват с цветове от следващите...

Благодаря ти за коментара и хубав кратък петък!
цитирай
41. razkazvachka - Много е приятно да намериш някой, който е гледал същите картинки:))))
09.07.2010 11:07
chinaware написа:
Зад ъгъла на времето ..надничаш , а то там - всичко както си е било : - цветовете - живи и ярки, уханията силни и сладки. Ех тия пътища ... !
Наистина е удоволствие да се промъквам и аз по пътечките на твоите спомени. Които в много случаи все едно и аз съм преживяла .. .


Неделната приказка този път ще е махленска - между "Ботев" и Асеновградското шосе... та чак до Хлебозавода...
цитирай
42. razkazvachka - анджък:))))
09.07.2010 11:10
boristodorov56 написа:
От Връа към връхтъ.


и то на раздрънкан соцрейс...
цитирай
43. razkazvachka - мерси за компанията:)))
09.07.2010 11:12
karambol5 написа:
ПОчти усетих уханието на Пловдив и бях с теб там :))


"там" е лесно, а "тогава"?
цитирай
44. razkazvachka - ми аз ти дадох разказ да си го четеш, не да плашиш хората - кога съм казвала, че шъ участвам!
09.07.2010 11:14
pegas08 написа:
От теб, разказче. Ще се оплача на ....комисията!.....
ПРОВАЛИ МИ КОНКУРСА ЗА МАЛЪК РАЗКАЗ!

ОТКАКТО ПОДАДЕ ЗАЯВКА,
ЖИВ РАЗКАЗВАЧ НЯМА!
СТРАХЪТ ЛИ ИМ ВЗЕ,, НЕ ЗНАМ!

ДА СЕ МАХАШ ОТ ТАМ!...е, ВРЕМЕННО ДА Е!



Освен това - я се поогледай - купища хубави разкази има тоя месец - до мен ли си опрял... Аз си разправям мохабети в жегата...
цитирай
45. razkazvachka - Здравей, приятелко! А ти сигурно имаш повече хубави спомени от мен - щом си била в студентските години.
09.07.2010 11:17
priqtel12 написа:
пътя, който ни отвежда до нещо близко, скъпо, стоплящо сърцето. Чудесен постинг!Аз също обичам Пловдив-за мен той носи спомените на студентските години. Винаги е имал някаква особена притегателна сила над мен-още някога, когато си го избрах....Поздрави на теб за чудесния разказ и на Васко за чудесния повод за поздрав! Живи и здрави и двамата и много усмихнати в тези хубави летни дни!


Хубав петък за тебе!
цитирай
46. razkazvachka - Привет ТилиЛили - замислих се - ама - ей, благодаря за допълнението към механизма на фотографската памет:
09.07.2010 11:19
tili написа:
Гледам белия прахоляк след рейса, струва ми се, че пътува право към небето...
Разказвачка си ти и то голяма :)))


тогава асфалта беше нов - нямаше прахоляк! Сега има! Хехехехе!
Весел ден!
цитирай
47. lotos16 - Здравей, Водолейке!!!
09.07.2010 12:57
16. razkazvachka - Нема начин - Водолеите сме като ято:))) само годината не съм нацелила иначе денят си е тоя - и Висоцки го е заплюл за рожден ден, пък и Робърт Бърнс навремето и

Вярно сме като ято, даже сме и в една декада. И Венински е при нас, ама не си казва.

Обаче не си спомням "агенцията" и гюмовете с бозата, но имаше едни гюмове със студено плодово мляко...
цитирай
48. razkazvachka - Ох, не ме подсещай за плодовото мляко! - От тогава не съм пила мляко - другото не е истинско:)))
09.07.2010 13:10
lotos16 написа:
16. razkazvachka - Нема начин - Водолеите сме като ято:))) само годината не съм нацелила иначе денят си е тоя - и Висоцки го е заплюл за рожден ден, пък и Робърт Бърнс навремето и

Вярно сме като ято, даже сме и в една декада. И Венински е при нас, ама не си казва.

Обаче не си спомням "агенцията" и гюмовете с бозата, но имаше едни гюмове със студено плодово мляко...

цитирай
49. divna8 - Привет, Разказче...
09.07.2010 13:35
Не сте Водолеи..., СЛОВОЛЕИ сте се събрали тук:)))
Сладко-сладко слово тече медено под пръстите ви по клавиатурата и оставя неповторим аромат из Глобалното Село...
Мед не ям, опивам се само от аромата му...
Питам се само, дали не лепнат вече клавишите :))))

Прекрасни спомени си претворила в слънчеви разкази! Сполай ти за споделеното и за предстоящите благи думи... :):):)
цитирай
50. zvezdichka - Толкова живо
09.07.2010 14:49
си описала този път, че всичко мина пред мен като на кинолента :). Това си е дарба! И спомените... Ех...
:)
цитирай
51. razkazvachka - Привет и на тебе, Дивна! И благодаря за коментара -
09.07.2010 15:20
divna8 написа:
Не сте Водолеи..., СЛОВОЛЕИ сте се събрали тук:)))
Сладко-сладко слово тече медено под пръстите ви по клавиатурата и оставя неповторим аромат из Глобалното Село...
Мед не ям, опивам се само от аромата му...
Питам се само, дали не лепнат вече клавишите :))))

Прекрасни спомени си претворила в слънчеви разкази! Сполай ти за споделеното и за предстоящите благи думи... :):):)


ами гледаме да поддържаме чиста клавиатурата... И аз не ям мед, но обичам да гледам как другите се кефят и лепнат:))))
цитирай
52. razkazvachka - Привет, Звездичке! Ами нямах камера...
09.07.2010 15:22
zvezdichka написа:
си описала този път, че всичко мина пред мен като на кинолента :). Това си е дарба! И спомените... Ех...
:)

ама явно съм фотографирала по естествен път - сега малко дооцветяване и... ей го на - цветно, широкоекранно:)))) А и навалицата помага непрекъснато...
цитирай
53. nicodima - Я, не знаех, че си будна по това време : )...
12.07.2010 03:20
Аз - от комарите, както казват някои в блога - като врабчета са...
Някой ден ще ти напиша за пътя за Варна, който минава покрай аерогарата и кайсиевите градини от другата страна, за пътя към Почивка, където живеех... За аромата на лято - бензин, асфалт, окосени треви и умрели водорасли...
Благодаря ти за прекрасното усещане, като е среднощ е невероятно, много рядко имам време да се задълбоча докрай в нещо...
цитирай
54. razkazvachka - Ами гледах мача, а после проспах два филма и ей ме на - експериментирам с един разказ
12.07.2010 05:08
nicodima написа:
Аз - от комарите, както казват някои в блога - като врабчета са...
Някой ден ще ти напиша за пътя за Варна, който минава покрай аерогарата и кайсиевите градини от другата страна, за пътя към Почивка, където живеех... За аромата на лято - бензин, асфалт, окосени треви и умрели водорасли...
Благодаря ти за прекрасното усещане, като е среднощ е невероятно, много рядко имам време да се задълбоча докрай в нещо...


спирка Почивка - незабравимо студентско море:))))
Ще ми бъде изключително приятно да прочета описание от някой, който е живеел повече време там...

Изгубих си половината чернова - ама и без това е тромава - отивам да я пиша наново...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: razkazvachka
Категория: Изкуство
Прочетен: 1838253
Постинги: 291
Коментари: 7478
Гласове: 22446
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930