Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.06.2010 19:07 - 157. Слива или джанка
Автор: razkazvachka Категория: Изкуство   
Прочетен: 34506 Коментари: 61 Гласове:
42

Последна промяна: 30.12.2010 04:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Специален поздрав на 777 регистриран читател на ей тая серия вицове по-долу: 10:53 - pavchon - ще ти върви на пари.

Имах веднъж време за губене. Мотаех се около Университета, разгледах сергиите  пред "коневръза" с антикварни книги, другите с шарении и джунджурии от камъчета разни, шалчета и тениски, подминах онази с документите за кандидатстване и справочниците, после продължих към "Шипка" 6. Този път я подминах и малко по-надолу по улицата имаше 3-4 маси, където беше празно и тихо. Бе едва 3 часът следобед, а трябваше да изчакам до 5 докато дойде Тина да отидем на някаква среща.  Седнах на една от масите, взех си кафе и измъкнах доклада за конференцията за следващия месец, да му хвърля едно око. 
Някаква сянка се изпречи пред периферното ми зрение. Вдигнах поглед. Съседните маси си бяха празни, но човекът очевидно възнамеряваше да седне при мен.
- Нали не възразявате - не беше въпрос, но пък  типът бе много любезен и нямаше видима причина да възразя.
По онова време все още бях възпитана и не пращах хората да се разкарат, ако ми досаждат. Пък и някак ми се видя познат.
- Заповядайте - кимнах към отсрещната страна на масата и той се настани.
Продължих да се правя, че чета, но беше ясно, че няма да се измъкна от разговор.
Какво пък, реши авантюристката в мен, нали и без това трябваше да вися като паяк два часа, а и не ми се четеше наново дългия и объркан материал от 200 страници, от който трябваше да измъкна не повече от 45

В това време донесоха кафето на човека, а аз прибрах доклада и го погледнах,  любопитна какво ще каже в свое оправдание.
- Решихте ли въпроса за "джанка" или "слива"? - внезапно попита човекът и за малко да падна от изненада под масата.
- ?... - продължих да се блещя.
- Бях във вашето купе - каза той. - Веднага Ви познах.

Това беше много отдавна - бяхме тръгнали за море с влака от София през Пловдив за Бургас - на някакъв студентски лагер. И се карахме с  Геката през целия път за правилното название на едни  зелени Карловски сливи, които бяхме купили от една бабка на  някоя от гарите. "Искаш ли джанки?" бе попитал Геката, а аз веднага се заядох, че това са "карловски сливи" и да не им вика "джанки".  
"Ама ние им викаме "джанки" - настоя той. 
"Не, вие викате "джанки" на дивите сливи" - захванах се да го просвещавам аз. - "А тези са присадени, облагородени, не ги обиждай!" 
"Ние викаме "джанки" на всички, сливите са сини" - продължи да упорства в диалекта, а аз се заинатих и му обясних, че има различни видове сливи, а "джанките" са едни по-едри дивачки с остър връх, а после си поисках още малко "сливи". Той любезно ми подаде плика с "джанките" и така продължихме чак до Бургас.

- Ами, не... - усмихнах се на спомена и на това, че някакъв случаен пътник от влака е запомнил младежкия жар и инат, с който водехме спора. 
И после се отворихме на мохабет.
- Спомням си - каза човекът - за една подобна езикова неразбория. В началото на 1990те години, когато магазините бяха празни, а ние всички ходехме на пазар в Одрин и Истанбул, бях се записал на една такава екскурзия. Някъде преди Цариград спряхме на една отбивка за кратка почивка и всички тръгнаха към тоалетните. Един много слаб небръснат възрастен турчин се приближи до автобуса и попита кой е "шеф груп". Екскурзоводката слезе и той й каза, че е "шеф тойлет" и поиска за цялата група "он долар". Жената лъчезарно вика "няма проблеми" и му подаде един долар. Той се пени, върти очи, повтаря "Он долАр", а тя се усмихва и вика "Уан дОлар - но проблем". Докато се изясни, че той говори на турски и иска 10 долара, а тя говори на английски и му пробутва 1 долар, групата се върна и голям майтап падна.

Посмяхме се малко на недоразумението и беше мой ред да разправя нещо.

- Пък на времето една от учителките в училище - англичанка - заразправях аз - толкова се беше вживяла в българския, че като си отишла в къщи през лятото им говорела с български думи с английски окончания. Когато казала, че ще включи магнетофоуна, а семейството я гледали озадачени, тя осъзнала грешката, но после цяло лято се майтапели с нея.

- А помниш ли, в мрежата имаше снимка на някакъв автосервиз някъде из варненско, където се мъдреше един голям надпис Germanski Autotschasti? - каза той.
- Да, бе. Всички германци са го разбрали!

Докато се веселяхме, времето бе изтекло накъм 6 часа, Тина се появи накрая, каза "здрасти" и "трябва да тръгваме, не успях да дойда по-рано".
Бях вече обяснила на събеседника ми какво правя там и сега само с поглед вече се разбрахме.
Станах и засъбирах чантите и найлоновите торбички, а той стана да ни изпрати и попита:
- И в крайна сметка какво решихте с колегата - "джанка" или "слива"?
- Ами така и не стигнахме до единство в правоговора - казах аз - после се оженихме и имаше други, по-важни въпроси.
- Разбирам - каза човекът, чието име така и не научих. - А все пак - как ги наричате в семейството?
Замислих се.
- Да си призная - не съм много сигурна - казах. - Пролетно време той винаги ми носи "джанки", а аз ям "зелени сливки"...






Гласувай:
42



1. umma - Ей това си е "КОНСЕНСУС"... А и дебатът продължава... през семейния живот! Поздрави - на колегата-съпруг, децата и теб, Разказвачке :)))
08.06.2010 19:27
"- Ами така и не стигнахме до единство в правоговора - казах аз - после се оженихме и имаше други, по-важни въпроси."
цитирай
2. razkazvachka - :))) По-важно е, че на бирата всички й викат "бира", а на
08.06.2010 19:36
umma написа:
"- Ами така и не стигнахме до единство в правоговора - казах аз - после се оженихме и имаше други, по-важни въпроси."


"розите" - "рози"....

Весело да ти е!
цитирай
3. vestvi - Настина ли?
08.06.2010 20:15
За една "джанка/слива" се оженихте?
И досега не си наложила възбрана на джанката?
Щастливец!
цитирай
4. razkazvachka - Въпреки! Нали бяхме тръгнали на море...
08.06.2010 20:29
vestvi написа:
За една "джанка/слива" се оженихте?
И досега не си наложила възбрана на джанката?
Щастливец!


Дипломация, знаеш! Свобода на словото и вероизповеданието! Другото...
цитирай
5. elpidaa - за авантюристката в теб ;) :)))
08.06.2010 20:52
за авантюристката в теб ;)
:)))
цитирай
6. mrazekoff - Непринудените срещи носят много романтика и спомени....
08.06.2010 20:52
Преди време живеех в Южна Българиа и всеки ден пътувах с влака от Костенец до Пазарджик. Имал съм стотици срещи и все интересни които са оставили интересни спомени у мен... Това ми беше школата за "отракването" в общуването (преди бях много "свит":))))) ).
А, животът, той ни върти на малкия си пръст и понякога човек за едно нищо си променя и Съдбата. При мен беше такъв случая.
Сега го гледам от висотата на времето, но романтичните спомени???? - Тях ще си ги спомням, те внасяха друг нюанс в живота ми....
Поздравления, за интересния разказ....
Май е време и аз да напиша нещо и за моите минали случки:)))))
цитирай
7. hristo27 - :))))))))). . . "кажи баба, А. ...
08.06.2010 20:58
:)))))))))..."кажи баба, А! А като егне..." :))))))
цитирай
8. razkazvachka - Наздраве!
08.06.2010 21:03
elpidaa написа:
за авантюристката в теб ;)
:)))


ще намина да те прочета по-късно
пак...
цитирай
9. razkazvachka - Хайде, давай нещо интересно да четем!
08.06.2010 21:06
mrazekoff написа:
Преди време живеех в Южна Българиа и всеки ден пътувах с влака от Костенец до Пазарджик. Имал съм стотици срещи и все интересни които са оставили интересни спомени у мен... Това ми беше школата за "отракването" в общуването (преди бях много "свит":))))) ).
А, животът, той ни върти на малкия си пръст и понякога човек за едно нищо си променя и Съдбата. При мен беше такъв случая.
Сега го гледам от висотата на времето, но романтичните спомени???? - Тях ще си ги спомням, те внасяха друг нюанс в живота ми....
Поздравления, за интересния разказ....
Май е време и аз да напиша нещо и за моите минали случки:)))))


Време е, как да не е:))))
цитирай
10. razkazvachka - нещо такова, баби:))))
08.06.2010 21:08
hristo27 написа:
:)))))))))..."кажи баба, А! А като егне..." :))))))


затова му викат "блеещо ае"...
цитирай
11. demidin - Напоследък си падам по гатанки, ...
08.06.2010 22:14
Напоследък си падам по гатанки,каламбури,затова предлагам нещо (свързано е с темата)
Що е то женен мъж?
цитирай
12. pegas08 - Разказче, искаш ли джанки?
08.06.2010 22:24
Реших , на Геката ще хвърля един бой,
а теб ще те свалям!

Става ли?
цитирай
13. pegas08 - Страхотен разказ с неочакван край!
08.06.2010 22:25
Знаеш ли , че джанките са на мода, в смисъл твърди джанки или меки?
цитирай
14. injir - Приказна приказка с приказен край. ...
08.06.2010 23:15
Приказна приказка с приказен край. :)
цитирай
15. tili - Разказвачка - приказвачка;-)))
09.06.2010 01:17
И аз обичам да си говоря с разни хора. Никога не знаеш какво ще излезе от трънката - слива или джанка.
цитирай
16. scarlety - Интересни работи!
09.06.2010 08:20
Ми то знаеш ли от един незначителен разговор какви можеш да ги забъркаш?:))))
Може и да се омъжиш даже:))))
И ще си обичаш джанките цял живот:)
Поздрави и успешен ден!:)
цитирай
17. razkazvachka - ами хайде да направим ООД и да пуснем съвместна анкета из блога?
09.06.2010 09:21
demidin написа:
Напоследък си падам по гатанки,каламбури,затова предлагам нещо (свързано е с темата)
Що е то женен мъж?


Дефиниция за женен мъж от:

1. жени
2. женени мъже
3. неженени мъже


цитирай
18. razkazvachka - Ако предложиш сливи - иначе - за какво си ми
09.06.2010 09:21
pegas08 написа:
Реших , на Геката ще хвърля един бой,
а теб ще те свалям!

Става ли?


имам си един с джанки в къщи вече:))))
цитирай
19. razkazvachka - Има едни сливи - ренглоти ...
09.06.2010 09:23
pegas08 написа:
Знаеш ли , че джанките са на мода, в смисъл твърди джанки или меки?


виж, просвети се по въпроса:))))
цитирай
20. razkazvachka - за приказка - приказка е, ама защо да е неочакван: започва с време за губене и завършва с брак:))))
09.06.2010 09:24
injir написа:
Приказна приказка с приказен край. :)


Благодаря за коментара и хубав ден!
цитирай
21. razkazvachka - ... и черешки понякога:))))
09.06.2010 09:25
tili написа:
И аз обичам да си говоря с разни хора. Никога не знаеш какво ще излезе от трънката - слива или джанка.

Хубав ден с достатъчно време за губене:))))
цитирай
22. razkazvachka - ... ако дават силна ракия:))))
09.06.2010 09:26
scarlety написа:
Ми то знаеш ли от един незначителен разговор какви можеш да ги забъркаш?:))))
Може и да се омъжиш даже:))))
И ще си обичаш джанките цял живот:)
Поздрави и успешен ден!:)


Благодаря за коментара. Поздрави и на тебе!
цитирай
23. bapha - ;)
09.06.2010 09:37
той си знае че са сливи, ама е мъж, не му се кляка :))))
пп. Джанки СА! (и аз съм мъж) :))))
ппп. "Той любезно ми подаде плика..."! Малко хора го умеят в спор... браво
цитирай
24. razkazvachka - Нема проблеми - щом ви е кеф да са джанки - нека са джанки...
09.06.2010 09:41
bapha написа:
той си знае че са сливи, ама е мъж, не му се кляка :))))
пп. Джанки СА! (и аз съм мъж) :))))
ппп. "Той любезно ми подаде плика..."! Малко хора го умеят в спор... браво


сливите!
цитирай
25. nicodima - Ама то е в реда на нещата!
09.06.2010 09:52
Като се оженихме, един ден мъжът ми каза: " Моят дядо чуваше / в смисъл - отглеждаше / кокошки!" и аз му отговорих: " Като не е бил глух, сигурно ги е чувал!" : ))) Оказа се, че доста хора от Кюстендил използват думата, а в моите варненски краища тя се използва в буквален смисъл.
Та сега си гледаме/чуваме детето : )))...
цитирай
26. kotyopuh - Ей, тия мъже не се предават... :))))))))))
09.06.2010 10:18
А какво ли мислят по темата за "афъзки" сливи, че по нашия край и такива има... :):):) /Дивна много ги обича... :))) /
Ще трябва да проуча!?!
цитирай
27. razkazvachka - Хахахаха! Това си е принос!
09.06.2010 10:30
nicodima написа:
Като се оженихме, един ден мъжът ми каза: " Моят дядо чуваше / в смисъл - отглеждаше / кокошки!" и аз му отговорих: " Като не е бил глух, сигурно ги е чувал!" : ))) Оказа се, че доста хора от Кюстендил използват думата, а в моите варненски краища тя се използва в буквален смисъл.
Та сега си гледаме/чуваме детето : )))...

И в пазарджишко чувахме рая - т.е. кокошки-прасета-гъски и там каквото има: )))
цитирай
28. gkowachew - Едно детенце попитало
09.06.2010 10:31
един продавач на сергия: Чичо ,тия сливи сини ли са? Да-отговорил чичото.А защо са червени?-продължило детенцето.Щото са зелени!-пояснил чичото. Еволюция,биологично развитие....Има го и в твоя разказ, макар и в социален аспект...Много сложно стана...Заради едните му сливоджанки...
цитирай
29. razkazvachka - Хей, Котаранчо! Нашият край е средата на страната -
09.06.2010 10:33
kotyopuh написа:
А какво ли мислят по темата за "афъзки" сливи, че по нашия край и такива има... :):):) /Дивна много ги обича... :))) /
Ще трябва да проуча!?!


афъзки са си сливите от оная вълшебна градина, дето си я показвам в приказките - и когато някой пришълец ги нарича другояче, те просто се правят че това не се отнася до тях и така си е:))))
цитирай
30. razkazvachka - Тоя текст го давахме за тест по психология в ЮЗУ навремето и подсказвах, щото ме слагаха квестор...
09.06.2010 10:35
gkowachew написа:
един продавач на сергия: Чичо ,тия сливи сини ли са? Да-отговорил чичото.А защо са червени?-продължило детенцето.Щото са зелени!-пояснил чичото. Еволюция,биологично развитие....Има го и в твоя разказ, макар и в социален аспект...Много сложно стана...Заради едните му сливоджанки...


Сложни са човешките пътища през трънака:))))

Хубав ден!
цитирай
31. анонимен - ЗАЩО...
09.06.2010 11:05
Питали р. Ереван: Защо на жената краката са бели?
отговор бил - защото са на сянка под сливата!
цитирай
32. benra - :-))))
09.06.2010 11:09
между другото и ние не сме уточнили джанки ли са сливи ли са, но факт е,че много ги обичам
цитирай
33. razkazvachka - чудех се кога ще доде тоя коментар:)))
09.06.2010 11:14
анонимен написа:
Питали р. Ереван: Защо на жената краката са бели?
отговор бил - защото са на сянка под сливата!


ма не е джанка, нали...
цитирай
34. razkazvachka - Привет!
09.06.2010 11:17
benra написа:
между другото и ние не сме уточнили джанки ли са сливи ли са, но факт е,че много ги обичам


ами понякога точността пречи...
цитирай
35. compassion - Много правилен подход
09.06.2010 12:17
"Пролетно време той винаги ми носи "джанки", а аз ям "зелени сливки"..."
Браво!
цитирай
36. karambol5 - "Пролетно време той винаги ми ...
09.06.2010 12:44
compassion написа:
"Пролетно време той винаги ми носи "джанки", а аз ям "зелени сливки"..."
Браво!

Само така и аз съм за Бравото :))))
цитирай
37. panazea - Ами по нашему им викат джанки!
09.06.2010 12:59
Сливите са мелез между трънка и джанка!
Ама щом си рекла, няма да ти чупя хатъра,я!
Нали си ми приятелка!
цитирай
38. rpatel - :-)) Хубава история!
09.06.2010 13:34
:-)) Хубава история!
цитирай
39. razkazvachka - нещо като: Папата изпратил на Калоян кралска диадема, а Калоян му благодарил за царската корона:))))
09.06.2010 13:52
compassion написа:
"Пролетно време той винаги ми носи "джанки", а аз ям "зелени сливки"..."
Браво!


Благодаря за коментара и хубав ден!
цитирай
40. razkazvachka - Привет и на тебе!
09.06.2010 13:53
karambol5 написа:
compassion написа:
"Пролетно време той винаги ми носи "джанки", а аз ям "зелени сливки"..."
Браво!

Само така и аз съм за Бравото :))))


Който както:))))
цитирай
41. razkazvachka - хехе - мелез между трънка и джанка ще да е нещо дребно, синьо и стипчиво:))))
09.06.2010 13:55
panazea написа:
Сливите са мелез между трънка и джанка!
Ама щом си рекла, няма да ти чупя хатъра,я!
Нали си ми приятелка!


Мдааа - кой казал, че жените не трябва да се поддържат...
цитирай
42. razkazvachka - Именно! Благодаря за коментара!
09.06.2010 13:55
rpatel написа:
:-)) Хубава история!


:))))
цитирай
43. iliada - И какво излезе
09.06.2010 14:28
и този път не успях да обруля джанката ,но няма нищо дано съм 777 777- я ти посетител.
Я ,че дебна !:)))
цитирай
44. razkazvachka - 1737 - 14:27 - iliada - специално за ей това, горното:))) и 1706ия коментар
09.06.2010 14:43
iliada написа:
и този път не успях да обруля джанката ,но няма нищо дано съм 777 777- я ти посетител.
Я ,че дебна !:)))


и 3733ия глас - ми да - единици, тройки и седмици: повод за по една сливовица:))))

за многото седмици - споко, ще ти шумна да се приготвиш кога да дебнеш:))))
цитирай
45. henzelski - Разказвачка,
09.06.2010 15:54
ти да не си от нашия край? Защото, ако не си, какво означава това: "Нашият край е средата на страната..."? Средата на страната се намира на връх Узана и се именува Географски център на България...;)
цитирай
46. demidin - тЪ пак съм аз с отговора на гатанк...
09.06.2010 15:55
тЪ пак съм аз с отговора на гатанката:

*женен мъж е магаре,вързано за слива/джанка*
цитирай
47. razkazvachka - Средата, майна, е някъде между Благоевград - Видин - Русе и Цариград и най-вече
09.06.2010 16:32
henzelski написа:
ти да не си от нашия край? Защото, ако не си, какво означава това: "Нашият край е средата на страната..."? Средата на страната се намира на връх Узана и се именува Географски център на България...;)


около Пловдив:))))
цитирай
48. razkazvachka - и с джанка ли го има:))))
09.06.2010 16:33
demidin написа:
тЪ пак съм аз с отговора на гатанката:

*женен мъж е магаре,вързано за слива/джанка*


ей тука, шъ мъ прощаваш - ама не е джанка...
цитирай
49. henzelski - Шъ мъ прущаваш,
09.06.2010 16:41
ама Пловдив, майна, е на майната си в сравнение с истинската среда, пу-пу да не и е уроки...;)))
цитирай
50. razkazvachka - Обичам си го Балкана - затова и аз ще заплюя против уроки:))))
09.06.2010 16:45
henzelski написа:
ама Пловдив, майна, е на майната си в сравнение с истинската среда, пу-пу да не и е уроки...;)))


няма да се караме за картата - щом си рекъл - нека е в. Узана - откъдето и да броиш периферията:))))
цитирай
51. divna8 - Хайде, като дойдеш в Пловдив - на по бира, щом всички така я знаят :))) А, мезето - джанко-сливи или патато-картофки, за нас; рибоцацата - за Котьо :))))
09.06.2010 16:56
" 2. razkazvachka - :))) По-важно е, че на бирата всички й викат "бира", а на
08.06 19:36
umma написа:
"- Ами така и не стигнахме до единство в правоговора - казах аз - после се оженихме и имаше други, по-важни въпроси."


"розите" - "рози"....

Весело да ти е!"
**************************************************
И да ви е розово в живота - във всички щастливи оттенъци :)))
цитирай
52. razkazvachka - Всички оттенъци на розовото между ултравиолетовото и инфрачервеното, заедно с черно и бяло
09.06.2010 17:15
divna8 написа:
" 2. razkazvachka - :))) По-важно е, че на бирата всички й викат "бира", а на
08.06 19:36
umma написа:
"- Ами така и не стигнахме до единство в правоговора - казах аз - после се оженихме и имаше други, по-важни въпроси."


"розите" - "рози"....

Весело да ти е!"
**************************************************
И да ви е розово в живота - във всички щастливи оттенъци :)))



Ще на по бира, явно - не може да няма и други неща дето ги знаят всички - те сливоджанките до тогава ще са презрели така или иначе или вече ще ферментират блажено...
Баща ми работеше в "Каменица" по едно време - и се прибираше на по една каса бира, та се наложи да се търсят връзки своевременно и да се трудоустроява в друго предприятие, заради опасност от трудови увреждания:))))
цитирай
53. lila - :))
09.06.2010 19:04
ама, много сладкодумна си, бе човечко!:))
цитирай
54. razkazvachka - Този път е приятел:))) Благодаря, че намина.
09.06.2010 19:53
lila написа:
ама, много сладкодумна си, бе човечко!:))


този текст вече ужасно ми омръзна, но днес нямам ресурси да пусна друг:))))

но пък от друга страна - много грамотни хора има в тоя блог, въпреки всичко!

цитирай
55. razkazvachka - Здравейте, Таня!
10.06.2010 00:17
Благодаря за присъствието!
Тежък стих - като текст,
но за съжаление - произтича от много отделни случаи...
Не сме най-доброто общество за отглеждане на децата - дали не сме последното
преди да настъпи "Прекрасният нов свят"
Вчера беше 9 юни - получих честитки за деня на приятелите, но в съзнанието ми това е кървава дата и не исках да поздравявам на нея хората - вече е 10 и пак си мисля, че приятелството и човечността са две различни неща. Бих заложила на второто.
Поздравления за стиха!
цитирай
56. gor - Добре разказваш.
10.06.2010 06:42
Накара ме да го дочета до края (въпреки неудобния шрифт). Поздравления! :)
цитирай
57. hikma - аз също се посмях на разказа
10.06.2010 10:32
но и аз не мога да направя разлика между джанка и слива, но пък какви интересни хора има по света, не знаем какво съкровище се крие във всеки един човек... Поздрави за теб, хубав ден!
цитирай
58. razkazvachka - Привет! - Неудобен е, наистина - на черновата не изглеждаше така:)))
10.06.2010 19:43
gor написа:
Накара ме да го дочета до края (въпреки неудобния шрифт). Поздравления! :)

Благодаря - хубав ден!
цитирай
59. razkazvachka - Привет и на тебе!
10.06.2010 19:48
hikma написа:
но и аз не мога да направя разлика между джанка и слива, но пък какви интересни хора има по света, не знаем какво съкровище се крие във всеки един човек... Поздрави за теб, хубав ден!


Изобщо не е важно дали е джанка или слива - това е само захапката, но ми се искаше да напише нещо леко и приятно - човекът не може да бъде само негативен или само сериозен или само върховен - всичко е истинско, но е комбинирано от много други случки - ама пък нали разправям приказки...
цитирай
60. elpidaa - може ли вече да ти казвам Усмивка ...
10.06.2010 21:52
може ли вече да ти казвам Усмивка :)))
цитирай
61. razkazvachka - Само за днес! от утре съм футболистка....
10.06.2010 22:03
elpidaa написа:
може ли вече да ти казвам Усмивка :)))


Отивам да хвърля последно очо на черновата и вече си имате новоооо!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: razkazvachka
Категория: Изкуство
Прочетен: 1838511
Постинги: 291
Коментари: 7478
Гласове: 22446
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930