Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.06.2010 11:11 - 153. Фентъзи: Родината и Свободата
Автор: razkazvachka Категория: Изкуство   
Прочетен: 8275 Коментари: 33 Гласове:
26

Последна промяна: 30.12.2010 04:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
КЪМ МАЙКИТЕ НА БЪЛГАРИЯ!
Момичета, вчера беше Денят на Детето! А днес какво "празнуваме"! За какво са всичките усилия, ако началото и краят на човешката ни същност са между 1-во и 2-ро число!

Не написах нищо за 2ри юни. 
Защото преди много години, в час по българска литература ни показаха ръкописа на Ботев четник. Истински. Гъсто изписани с бисерни букви с дълги опашки спомени. И един ред имаше, в който се казваше как куршумът на смъртта е дошъл, когато Ботев се обърнал към своите, да ги насърчи - куршумът, ударил "челото вдъхновено и високо", дошъл от позицията на своите...
Няма да пиша и за Каблешков и Бенковски, нито за Тонка и Райна... Нито за Иванка и Венета...
Защото ме е срам, когато говоря за най-хубавите хора на България, да казвам как те са били предадени.
Създаваме герои, предаваме ги, притискаме ги, хербаризираме ги и ги правим на знамена. 
А после правим заря. И на зарята правим проверка на присъстващите. По-скоро - на отсъстващите.  Гледам едни... чети, да речем... ами, някакви люде в униформи на убийци и червени неугледни такета, с увиснали рамене, с походка на пияни кокошки и съответните гласове, дебелички и явно непривикнали да стоят мирно, да стоят в редица, да отдават чест - защото в близък кадър ръцете им бяха някъде около  дясното слепоочие и трепереха  -  думаха оня рапорт, дето навремето го учехме като пионерчета, а после великолепните гости бяха съобщени персонално като поднасящи венци - да де, само дето никой от тях не се наведе да остави едно цвете, ами експлоатираха пак дебеличките рейнджърчета от джунглите да занесат казионните венци. 
Това е!

Превърнахме страната си в "Гробищен свят" - от задушници и национални помени!
Не че помним. Имитираме като (щях да кажа "маймуни") недовършени роботи. 

Така повече се открояват хубавите хора на България! 
Така по-голям става срамът!
Така повече боли!
И гневът расте!
И носталгията по Родината, която не е място, само.
Защото ние сме свободни духом, когато имаме родина телом.
Родината Е Свободата.
Стига поклони и помени, стига кокоши жалби!
Не е занемареният ни дом израз на почит!
Стига сме се кланяли.
Нека употребим Трите минути за размисъл.
С вдигнати чела и отворени очи.

Трите минути будна тишина, закриляна от сирените


image И днес йощ Балканът, щом буря зафаща
 




Гласувай:
25



1. boristodorov56 - "Гробищен свят"
02.06.2010 11:22
Зловеща истина.

Днес е ден,
в който трябва много да се срамуваме за това какви сме ги надробили,
защото няма повод да бъдем горди със себе си .

Дали Поета би се гордял със сиромахилския ни идиотизъм?

цитирай
2. razkazvachka - Представяш ли си Ботев какви би ги написал - по неговия си начин!
02.06.2010 11:29
boristodorov56 написа:
Зловеща истина.

Днес е ден,
в който трябва много да се срамуваме за това какви сме ги надробили,
защото няма повод да бъдем горди със себе си .

Дали Поета би се гордял със сиромахилския ни идиотизъм?





Еййй, това ми озари деня!
цитирай
3. pontis - безкрайно заставам зад всяка твоя дума...
02.06.2010 12:00
точно сега.
цитирай
4. razkazvachka - ...и в тишината, закриляна от сирените...
02.06.2010 12:15
pontis написа:
точно сега.


усещаш как расте величието на духа български...
цитирай
5. umma - До теб съм, Разказвачка... :(((
02.06.2010 12:44
Тъжни, гневни, но верни - за съжаление и български позор - слова синаписала!
От истината - боли, но самозалъгването - не лекува!!!
Достойна позиция, поздравления за нея!!!
цитирай
6. razkazvachka - Права си: самозалъгването не лекува!
02.06.2010 12:51
umma написа:
Тъжни, гневни, но верни - за съжаление и български позор - слова синаписала!
От истината - боли, но самозалъгването - не лекува!!!
Достойна позиция, поздравления за нея!!!


Поздрави!
цитирай
7. divna8 - ДО ИСТИНСКИТЕ - ЧОВЕЦИ И БЪЛГАРИ - ЗАСТАВАМ... КАТО ТЕБ !
02.06.2010 12:55
razkazvachka написа:
umma написа:
Тъжни, гневни, но верни - за съжаление и български позор - слова синаписала!
От истината - боли, но самозалъгването - не лекува!!!
Достойна позиция, поздравления за нея!!!


Поздрави!

цитирай
8. frina - Когато
02.06.2010 12:58
говореше за дебеличките рейнджърчета и ми изплува пред очите "кръглата манастирска трапеза" под гърба от фейлетоните на Ботев.:)))

Посланието ти е чудесно - браво!
цитирай
9. pontis - и самозалъгването вече е менте ...
02.06.2010 13:02
както се оказа.
цитирай
10. pontis - razkazvachka, издигането на величието на духа ...
02.06.2010 13:04
освен в лабораторни условия, като сега...
цитирай
11. razkazvachka - лабораторни условия - за производство на роботи, които си въобразяват още
02.06.2010 13:39
pontis написа:
освен в лабораторни условия, като сега...

че са човеци - пфу - ще пиша само фентъзи от днес!
цитирай
12. razkazvachka - ндаааа - повод за ново писание
02.06.2010 13:40
pontis написа:
както се оказа.

вече изплува, сега обаче отивам малко на работа...
цитирай
13. razkazvachka - Ботев си е върхът!
02.06.2010 13:42
frina написа:
говореше за дебеличките рейнджърчета и ми изплува пред очите "кръглата манастирска трапеза" под гърба от фейлетоните на Ботев.:)))

Посланието ти е чудесно - браво!


Мислех си да извадя нещо от него, ама от днес ми се образува яко заглавие за следващото ми писание - нещо като хорър, нещо като реализъм по нашенски:))))
цитирай
14. razkazvachka - Дивна - специални поздравления - страхотна работа вършиш!
02.06.2010 13:44
divna8 написа:
razkazvachka написа:
umma написа:
Тъжни, гневни, но верни - за съжаление и български позор - слова синаписала!
От истината - боли, но самозалъгването - не лекува!!!
Достойна позиция, поздравления за нея!!!


Поздрави!



С уважение!
цитирай
15. анонимен - Ако Ботев беше жив,
02.06.2010 14:48
едва ли щеше да е в България.Отново щеше да е емигрант.
цитирай
16. elpidaa - Поклон!
02.06.2010 18:35
Поклон!
цитирай
17. pegas08 - Огън си разказче, огън!
02.06.2010 20:40
По -добро няма за днес!
цитирай
18. mrazekoff - Безкрайно си права,
02.06.2010 20:43
за всяка своя дума.
Цялата пошлост е събрана във фалшивата парадност, но това не от днес и вчера. Преди много години, когато и ние ходехме по разни зари, пак имаше едни специални хора на които се рапортуваше. На тях също не им пукаше за нищо, просто те си бяха там като по задължение. Накрая ние с удивление зяпахме зарята и като, че ли тя се явяваше най-важното нещо на цялата вечер , а другото гледахме да се претупа (или така ми се струваше).
Думите, излезли като от матрица се повтаряха на всяка заря. Същите, или почти същите ги произнася и сега нашият Президент , останал далеч назад във времето, когато е бил сигурно - пионерче. Всякакви чувства в тази вечер отдавна са се изпарили и всичко се върши по навик, машинално....
Просто се знае, че на тази дата са прави това и това, дежурните, отработени действия и край....
Ние искаме да сме различни, мислещи и с малко повече морал???!!!!!
Как, при тези условия?
Чета прекрасни постинги на прекрасни колеги, но тези, които трябва да ги четат и от които зависят нещата няма да ги прочетат, те не се занимават с такива "дребни" проблеми. Техния взор е устремен високо нагоре и нямат време да се занимават с излишни неща.
Прекрасен ти е постинга, но само ние си го знаем, а би трябвало да се пусне и да го прочетат много, много, много , много повече хора.
Благодаря ти, че биеш камбаната, продължавай да я биеш, ние имаме нужда от такива хора, желая ти успех от все сърце!!!!
цитирай
19. mrazekoff - Между впрочем,
02.06.2010 20:48
тази вечер започва нов сапунен турски сериал (Как ти се струва точно днес и точно турски??????)
Какво биха казали Ботев и Левски по тези въпроси и защо точно на най-знаменателните дати за българите трябва да се напомня за тези, които изобщо не обичат България и не се чувстват българи?????
Да припомня и за Разпети петък и учредяването на партия "Отоман"....
Няма, няма нищо случайно, просто ние не сме си на мястото си и ние не сме НИЕ!!!!!!
цитирай
20. krivoshapkova - ...
02.06.2010 21:14
Поздравявам те!
цитирай
21. damnation - много силно, чак ме е срам че чак сега ...
02.06.2010 21:27
много силно, чак ме е срам че чак сега попадам на блога ти
цитирай
22. razkazvachka - Може и да си прав - иначе нямаше да може да го има!
02.06.2010 22:53
анонимен написа:
едва ли щеше да е в България.Отново щеше да е емигрант.


Много е интересно да си българин в България...
цитирай
23. razkazvachka - Май и ти си учила "Епопея на забравените"...
02.06.2010 23:02
elpidaa написа:
Поклон!


Мислех си снощи, докато гледах по телевизията зарята - срещу паметника на Ботев във Враца имаше едни дървета, които от една позиция на камерата изглеждаха като зелен изправен лъв, обърнат към Ботев - но това бе само илюзия...
цитирай
24. razkazvachka - Не може да няма - не си чел подробно:))))
02.06.2010 23:05
pegas08 написа:
По -добро няма за днес!


Но пък си готин!
цитирай
25. razkazvachka - mrazekoff - Благодаря за двата коментара - повдигаш точно болните въпроси
02.06.2010 23:11
Подсещаш ме за още едно нещо, което мога да разкажа - за сериалите и за кой как говори български... Отивам да си го метна в черновите - вече се навървиха на опашка... Не мога да ви смогна на идеите:))))
цитирай
26. razkazvachka - Поздрав и на тебе!
02.06.2010 23:14
krivoshapkova написа:
Поздравявам те!

и успешен ден утре!
цитирай
27. razkazvachka - ами аз съм от скоро, ама ще вися до 1001, после ще видим:)))))
02.06.2010 23:16
damnation написа:
много силно, чак ме е срам че чак сега попадам на блога ти


Благодаря за коментара и пак заповядай!
Сега ще видя какви ги пишеш и ти!
цитирай
28. xxxx - хъхъхъ и Ботев и другите са живяли КОЛКОТО ТОЛКОВА..
03.06.2010 09:46
и ти, и аз ще живеем колкото трябва.. виж квоу-виж моу
кефи се :))
цитирай
29. razkazvachka - Така върви светът - така се кани и да вали -
03.06.2010 10:50
xxxx написа:
и ти, и аз ще живеем колкото трябва.. виж квоу-виж моу
кефи се :))


ще си облека официалното сако и ще седна да напиша едно парче за следващия кеф:))))
цитирай
30. xxxx - Виж квоу, ако вали..
03.06.2010 11:23
..само ми дзъркаш и идвам да ти свия Дъжда щот Той ни мое се цепи от колектива ми когато му щъкне, а и не съм Му разписал хъхъ, аааама ХАа, де го дават тъй при теб да се кани при мен да нИще хъхъ..
И ако ши пишеш за Кефа, то тъ изгърмявам и с моя (кеф де) и задължително да мъ споменеш вътре, щоту първо "кефа" е патент по мен, и второ Нали трябва да съм нагъл в крайна сметка?! хъхъхъхъ и дъ знайш хич не мъ сърби гърба (дан`кажа гъза, ама аре да не съм по вулгаризма на цинизма хъхъ) хили се :)
бъзикам се, ама и хем СЕ и хем НЕ СЕ важното е да не те ъъъъ такова де, сещаш се.. ъъъ хаха
изпердаши ме през устата, че съм днес съм спам по блога ти, ама е от душата хъхъ, моята..
цитирай
31. vestvi - Здравей!
03.06.2010 12:31
Нищо умно не можах да измисля. Все излизат едни черни коментари....щото си много права. Имам биографията на Христо Ботев от Захари стоянов издадена през 1890г. т.е. не е редактирана. Има доста нелицеприятни неща в нея.
И все пак хубав ден!
цитирай
32. razkazvachka - Да знаеш, твоя номер ми е късметлийски - като се появиш и започват да изскачат от нета
03.06.2010 15:05
xxxx написа:
..само ми дзъркаш и идвам да ти свия Дъжда щот Той ни мое се цепи от колектива ми когато му щъкне, а и не съм Му разписал хъхъ, аааама ХАа, де го дават тъй при теб да се кани при мен да нИще хъхъ..
И ако ши пишеш за Кефа, то тъ изгърмявам и с моя (кеф де) и задължително да мъ споменеш вътре, щоту първо "кефа" е патент по мен, и второ Нали трябва да съм нагъл в крайна сметка?! хъхъхъхъ и дъ знайш хич не мъ сърби гърба (дан`кажа гъза, ама аре да не съм по вулгаризма на цинизма хъхъ) хили се :)
бъзикам се, ама и хем СЕ и хем НЕ СЕ важното е да не те ъъъъ такова де, сещаш се.. ъъъ хаха
изпердаши ме през устата, че съм днес съм спам по блога ти, ама е от душата хъхъ, моята..



разни люде с добри вести - досега се занимавах с организация, ама сега вече шъ пиша няколко парчета, щото ме сърбят ръцете, пък после шъ видим...
цитирай
33. razkazvachka - Хубав се образува денят, въпреки потопа!
03.06.2010 15:08
vestvi написа:
Нищо умно не можах да измисля. Все излизат едни черни коментари....щото си много права. Имам биографията на Христо Ботев от Захари стоянов издадена през 1890г. т.е. не е редактирана. Има доста нелицеприятни неща в нея.
И все пак хубав ден!


Освен това си в регистрираните посетители около 25000 и сега ще сглобя нещо приятно за поздрав!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: razkazvachka
Категория: Изкуство
Прочетен: 1841730
Постинги: 291
Коментари: 7478
Гласове: 22446
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930