Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.04.2010 13:02 - 132. Не всичко
Автор: razkazvachka Категория: Изкуство   
Прочетен: 6194 Коментари: 33 Гласове:
22

Последна промяна: 28.01.2011 21:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


Може би "всичко е реторика",
но не всичко е лъжа -
и не е светът само в думите,
а в човешките истини прости,
в "емпирията", презряна от снобите,
забравили, че ни е дарена от бога.

Не искам да бъда част от лъжа
широк е светът и прекрасна - вселената
звездите над нас са,
хора има наоколо:
щастливи, нещастни, безлични и лични,
болни и здрави, стари и млади,
богати и бедни, дребнави и гладни,
лъжливи, крадливи, объркани, странни,
но също - добри, обичливи и искрени.
Нима чрез реторика ще им помогнеш
да бъдат човеци и стигнат звездите?

Отказвам да бъда част от заблуда
светът има нужда от думи добри -
от приказки светли - не от лъжи,
и няма значение как се държи
световно невзрачен оратор-боратор,
добре е, когато някой държи
на думата дадена - даже сам да остане
във време на болка.

Нима съм загубила от истинни думи -
добри - за добрите, за лошите - други.
Нима е хуманно  да нижем похвали,
където е празно или пък посредствено,
и да превръщаме себе си в кухи,
безглави роботи за някакви ценности
без стойност за хората.

И ако не можеш да видиш света
какъвто е - истински, груб, недодялан,
а предпочиташ да бъде лъжа
тогава - къде е духът ти свободен?

Пак е дъждовно, ти си в депресия,
излез под дъжда, послушай дърветата -
разпукват зелени - не сънища, истини,
и струва си да се намокриш дори
не в сълзи - а в истински капки дъждовни.

Ако пък някога стигнеш до тук
и трябва ти някой, на който да вярваш -
просто кажи си - аз съм си тук,
можеш отново на мен да разчиташ.

Йерархията е за машините -
за хората е - обичта
и равни сме, когато сме
свободни!


"Приказки в рима"
ГеА



Тагове:   невсичко,


Гласувай:
22



1. amenda - Това е дълбокомислено и звучи фи...
16.04.2010 13:26
Това е дълбокомислено и звучи философски, razkazvachka!
" светът има нужда от думи добри -
от приказки светли - не от лъжи, "
Поздрави и усмивки :-))
цитирай
2. divna8 - Слънчицето навън вече се усмихва :)
16.04.2010 13:27
Слънце навън
се усмихва
пролетнозелено
и пие бавно
последните
сълзици
на дъжда...
Надежда има
емпатията
да е жива...
цитирай
3. razkazvachka - amenda - усмивки-усмивки
16.04.2010 13:34
звънки в дъжда
да ти е весел до края деня:))))
цитирай
4. razkazvachka - divna8
16.04.2010 13:35
Привет и на тебе, слънчево момиче.
Дъжд-недъжд - свестявам се вече
и се заформя пак приказка нова
надявам се скоро да е готова.
цитирай
5. ronya - любов, любов му е майката :))))))))))))))
16.04.2010 14:08
с тъкан от думи
в различни шарки
намятаме голата истината...
докато не измие дъждът цветовете
и не стопи слънцето нишките,
за да я хвърли - брилянтна и истинска,
отново в очите ни...
цитирай
6. gkowachew - "Нима е хуманно да нижем похвали..."
16.04.2010 14:33
Следователно - не си хуманна с мен?!:)))Аз няма да те хваля...Поздравявам те за размислите, за финала... и за всичко!
цитирай
7. razkazvachka - Хъм - това не е точно това - не се заяждай за думи, поете, тая си е двусмислена като за реторици:))))
16.04.2010 15:14
gkowachew написа:
Следователно - не си хуманна с мен?!:)))Аз няма да те хваля...Поздравявам те за размислите, за финала... и за всичко!


не си спомням някога да си искал да ти се подмазвам:)))))
или да се подмазвам на някой....абе, знам много мръсни думи на три езика, без да броим сръбски... Тя си знае - има защо да я плюя - ако сведеш горното до четири реда - кво ми се праиш на велика, ма - я си глей работата, не моиш да ми казваш ко да прая, макар че си велика, аз ще си щъкам където ми е кеф под дъжда - Ама нали съм се набутала из изкуството...
цитирай
8. razkazvachka - Роничко - това си е това:))))
16.04.2010 15:19
ronya написа:
с тъкан от думи
в различни шарки
намятаме голата истината...
докато не измие дъждът цветовете
и не стопи слънцето нишките,
за да я хвърли - брилянтна и истинска,
отново в очите ни...


- стига да не гледаме през пръсти и да викаме - бре, колко неприлично:))))
цитирай
9. razkazvachka - Като размислих - абе, що пиша такива щуротии -
16.04.2010 15:23
хората са измислили приказка по въпроса - вижте Братя Грим, например -
Оная приказка за изгонената принцеса, която казала на баща си, че го обича колкото солта.
цитирай
10. анонимен - ти си..
16.04.2010 15:51
готина, момиче.. смей се..
прочетох се..
цитирай
11. razkazvachka - и ти си готин/а - смея се с тебе:))))
16.04.2010 15:56
анонимен написа:
готина, момиче.. смей се..
прочетох се..


и си мисля за още щуротии:)))
цитирай
12. martiniki - приказката се пише сама:)
16.04.2010 16:46
много си добра в обиколките - подозирам, че драконовите пътечки имат пръст в тази работа
цитирай
13. razkazvachka - и разни подстрекатели, също...
16.04.2010 16:51
martiniki написа:
много си добра в обиколките - подозирам, че драконовите пътечки имат пръст в тази работа


сама-сама - ама още не съм си написала приказката за петък:)))))
цитирай
14. gkowachew - Само с приказки не се живее!
16.04.2010 17:06
Трябва и да се мъдрува!Иначе ще ни вземат за прости...Стихотворението ти наистина ми харесва-нищо, че се опитваш да даваш отговори....Получило се е!Това за отговорите не го брой... Има една източна поговорка:"Не задавай въпроси, за да не бъдеш излъган!" Това пък е камък в моята приказка(градина)...:)))
цитирай
15. elpidaa - хареса ми. . . и този финал: &qu...
16.04.2010 17:09
хареса ми
...и този финал:
"Йерархията е за машините -
за хората е - обичта
и равни сме, когато сме
свободни!"

поздрави, разказвачка :)
цитирай
16. gkowachew - Абе, да те попитам:
16.04.2010 17:10
Каква приказка е животът?
цитирай
17. gkowachew - А за твое сведение
16.04.2010 17:17
starbuck69 ми е посветил стихотворение!И е прекрасно стихотворение! Значи-не само ме ругаят за работното ми време съвестните граждани...
цитирай
18. razkazvachka - хихихи - стихотворенията стават като си бесен:)))))
16.04.2010 18:02
gkowachew написа:
Трябва и да се мъдрува!Иначе ще ни вземат за прости...Стихотворението ти наистина ми харесва-нищо, че се опитваш да даваш отговори....Получило се е!Това за отговорите не го брой... Има една източна поговорка:"Не задавай въпроси, за да не бъдеш излъган!" Това пък е камък в моята приказка(градина)...:)))


Камъните в твоята градина - тъкмо ще си направиш калдъръмче и ще си посадиш здравец - ама си мисля - въпросите се задават по различни начини - човек сам се лъже като задава неправилните въпроси:)))))
цитирай
19. razkazvachka - тя си знае:)))) машината...
16.04.2010 18:03
elpidaa написа:
хареса ми
...и този финал:
"Йерархията е за машините -
за хората е - обичта
и равни сме, когато сме
свободни!"

поздрави, разказвачка :)


И на теб поздрави!
цитирай
20. miaa - Прекрасно разказваш, мъдро! По...
16.04.2010 18:04
Прекрасно разказваш, мъдро! Поздрави и усмивки:)
цитирай
21. razkazvachka - Шареничка:))))
16.04.2010 18:05
gkowachew написа:
Каква приказка е животът?


Дядо ми - оня от магарешката ми приказка - викаше - ако няма лошо, няма да разбираме, че е хубаво
ама що ме питаш като си знаеш:)))
цитирай
22. razkazvachka - а, я да се отнеса да видя...
16.04.2010 18:10
gkowachew написа:
starbuck69 ми е посветил стихотворение!И е прекрасно стихотворение! Значи-не само ме ругаят за работното ми време съвестните граждани...


преди това се сетих как изпитвахме на един държавен изпит едни студенти от международни отношения - и питам един от тях с по-мизерен инглиш от трезва тараба - какви са ти плановете като завършиш, пък той ми отговаря - мечтая си да стана посланик на България в щатите - а аз продължавам с разпита: и колко време, според тебе, е необходимо да работи върху себе си оня, който ще ме представлява като посланик там - а човечето вика: ОСЕМ ЧАСА - чудя се защо още не е станал посланик:)))) И чудя се - какво става с онези мозъци, дето работят по осем часа - в останалото време консервират ли ги?
цитирай
23. razkazvachka - за малко да те изпусна, Миааа!
16.04.2010 18:29
miaa написа:
Прекрасно разказваш, мъдро! Поздрави и усмивки:)


пък аз се притесних, че занимавам навалицата със скучно разказани гневни сезони:))))
ама ти си майсторче по философската рима - вдигна ми температурата на усмивката..
цитирай
24. pegas08 - Даааа!
16.04.2010 18:36
Благодаря за посвещението!
Време ти беше!
цитирай
25. razkazvachka - еееее, нищо лично - Пегасе!
16.04.2010 19:17
pegas08 написа:
Благодаря за посвещението!
Време ти беше!


нали си момченце, бре, къде се набутваш между приятелките - това не е за тебе, отивай в предните - ей там в четвъртата част на морската приказка...
цитирай
26. pegas08 - Тука, тука...при двойката!
16.04.2010 19:52
Каприз
------------

Кога ли пак да те потърся?
Час не ми остави...
Стрелката бавно се завърта.
За мястото забрави.


Едничко само ми остана-
Твойто обещание.
Някога, за миг да зърна.
Лицето ти сияйно!


Пътища пребродих.
Плачех безутешно.
С мъки се преборих.
Сега е толкоз смешно...


Мойта мила, сладка.
В горската дъбрава.
Уж навън, за кратко.
Скита до забрава!


Пролет омагьоса
Моето момиче.
Сутрин се прибира...
А аз не спрях да тичам!
цитирай
27. ikra - :)
16.04.2010 20:03
Приятна събота и неделя :)
цитирай
28. razkazvachka - pegas08 - Тука, тука...при двойката! - сега вече я втасахме -
16.04.2010 20:04
където Пегас се намеси - става... двусмислено -
хем поезия пише, хем за... тройка се гласи.
Ти да не гледаш телевизя! Я мирувай, щото ще те вържа на дълъг косъм...
цитирай
29. razkazvachka - Благодаря!
16.04.2010 20:07
ikra написа:
Приятна събота и неделя :)


да ти е весело и мъдро - ще намина по-късно за някоя от твоите приказки:)))
цитирай
30. iliada - Хей при теб е такава навалица
16.04.2010 21:02
не мога да се добера да коментирам ,та ето ме сега
нали си разказвачка слушам те унесено
хванах се в куплетче ,дъждовно пренесено
и хванах се за него с радост за това
че днес узнах как красиво е под дъжда
сега някъде там капки барабанят
и те гневът ни скоро ще преспят
за да литнат феи нейде над града
и да носят радост и много красота
защото те са нежни и ефирни
като капките дъждовни
събрали светлина!:)


цитирай
31. razkazvachka - Привет, добре си ми дошла - от празника се връщаш рано:))))
16.04.2010 21:30
iliada написа:
не мога да се добера да коментирам ,та ето ме сега
нали си разказвачка слушам те унесено
хванах се в куплетче ,дъждовно пренесено
и хванах се за него с радост за това
че днес узнах как красиво е под дъжда
сега някъде там капки барабанят
и те гневът ни скоро ще преспят
за да литнат феи нейде над града
и да носят радост и много красота
защото те са нежни и ефирни
като капките дъждовни
събрали светлина!:)




Но пък за сметка на това -
ще имаш приказчица-казус
след час или пък - два:)))
цитирай
32. martito - ". . . излез под дъжда, посл...
16.04.2010 22:51
"...излез под дъжда, послушай дърветата -
разпукват зелени - не сънища, истини,
и струва си да се намокриш дори
не в сълзи - а в истински капки дъждовни..."
Харесва ми!:)
цитирай
33. razkazvachka - хубав си беше - и не депресиращ, въпреки разни прогнози и вулкани
16.04.2010 23:58
martito написа:
"...излез под дъжда, послушай дърветата -
разпукват зелени - не сънища, истини,
и струва си да се намокриш дори
не в сълзи - а в истински капки дъждовни..."
Харесва ми!:)


Поздрави под дъжда - утре ще ти пусна специално цялото дъждовно-зелено стихче, дето си го пеех цял ден вчера, за да не ми е тъжно поради горното.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: razkazvachka
Категория: Изкуство
Прочетен: 1838621
Постинги: 291
Коментари: 7478
Гласове: 22446
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930